Matlamat utama saya menulis adalah untuk berkongsi pengetahuan dalam bentuk pengurusan dan motivasi untuk pembangunan diri dan kerjaya.
Ingin juga mencurahkan pengetahuan yang ada secara ringkas, mudah dan pantas memandangkan sesetengah individu kurang berminat membaca bahan bacaan(buku) yang tebal dan merimaskan.
Sekadar menyumbangkan sesuatu untuk di manfaatkan sebelum nanti saya di jemput ke SANA.

Buku

Buku

Wednesday, August 6, 2014

Sekeping kertas dan sebuah maruah.


Semalam, saya merenung masa lepas. Masa lepas yang tidak akan kembali.
Ada manis dan pahit. Kalau dikembalikan ke masa lepas banyak yang akan saya perbetulkan.
Tetapi ia tidak boleh dan kemusnahan tetap kemusnahan.
Esok harus diperbaiki.



Melihat gambar lama sebelum mencipta pembaharuan teringat sebuah lagu
yang satu ketika dulu irama nya amat saya sukai dan kerap jadikan bahan siulan.
Sebuah lagu yang hangat, dengan petikan gitar yang cukup menghiburkan anak anak muda ketika itu.

Lama kelamaan setiap senikata lagu berkenaan mengwujudkan
peringatan dan cukup bermakna.

Senikata senikata dalam lagu berkenaan banyak yang menjadi realiti
di dunia hari ini.

Sebuah lagu dan pesanan yang bermakna.

Sekeping kertas boleh mendatangkan harga diri , membina maruah yang lebih tinggi DAN JUGA BOLEH
MENGHILANGKAN HARGA DIRI DAN MARUAH SELAMA NYA.

Hayati lah


No comments: