Matlamat utama saya menulis adalah untuk berkongsi pengetahuan dalam bentuk pengurusan dan motivasi untuk pembangunan diri dan kerjaya.
Ingin juga mencurahkan pengetahuan yang ada secara ringkas, mudah dan pantas memandangkan sesetengah individu kurang berminat membaca bahan bacaan(buku) yang tebal dan merimaskan.
Sekadar menyumbangkan sesuatu untuk di manfaatkan sebelum nanti saya di jemput ke SANA.

Buku

Buku

Friday, April 27, 2012

My Morning Routine.

My daily survival starts from 5 .30 am every morning. Seat up 15 kali dan 3 Gelas besar air suam sebelum berus gigi dan mandi.
Lepas mandi dan bersiap sekeping dua roti bakar , secawan kopi and of course sebatang rokok.  I love rosses to be on my breakfast table.
Nasi lemak...emm amat jarang kecuali kalau ada program di Hotel atau telah disediakan oleh customer di syarikat masing masing atau di Higashifuji.



 Somewhere last week, in Genting, I went out early from bed room. Went for a short break before going up to the stage to perform my show as usual, delivering training programs to a group of potential General Managers. A Promotion program for talented Managers to be shifted to another higher positions.
I create some time to refreshed my self and have some break for me before the show started. Have some personal time to cheer up my self and took the surrounding view as something great from the God. A leader should create sometime to refresh themselves.  A short and fully utilised break will leap yourself better later during the moment of critical.

Sambil berehat terfikir juga... Jauh juga pengembaraan hidup ini. Dan setiap saat dari nya adalah peluang dan kesempatan untuk menjadi orang yang lebih baik dari semalam. Syukur pada yang maha esa.

2 comments:

azaman said...

Salam MasterJi,

Ingatkan dah quit smoking, masih lagi rupanya. Rasa-rasa MasterJi lah ya, boleh ke quit smoking? Ini boleh jadi satu case study nanti - how to quit smoking the MasterJi Way.

azaman

azaman said...

Salam MasterJi,

Ingatkan dah quit smoking rupanya masih lagi. Ramai yang nak belajar How to Quit Smoking - The MasterJi Way.

azaman