Matlamat utama saya menulis adalah untuk berkongsi pengetahuan dalam bentuk pengurusan dan motivasi untuk pembangunan diri dan kerjaya.
Ingin juga mencurahkan pengetahuan yang ada secara ringkas, mudah dan pantas memandangkan sesetengah individu kurang berminat membaca bahan bacaan(buku) yang tebal dan merimaskan.
Sekadar menyumbangkan sesuatu untuk di manfaatkan sebelum nanti saya di jemput ke SANA.

Buku

Buku

Tuesday, February 4, 2014

Tun Mahathir

Hari ini saya baca semula buku kepimpinan lama untuk beberapa bad buat rujukan. Buku 21 laws of leadership. Katanya "when a real leader speaks people will listen."
Saya termenung sejenak mencari wajah pemimpin  yg saya nampak. Wujud beberapa wajah difikiran tetapi gambaran wajah Tun Dr Mahathir lebih kerap menjelma. Dimasa yang sama timbul wajah isteri nya yang dihormati Dr Sri Asmah. Bagaimana kehidupan nya yang di lalui bersama manusia hebat Tun Mahathir. Kegembiraanya, kesabaran nya, sokongan yg diberikan dan mungkin juga mengharungi ketegasan yang waja. Mungkin saya tidak pasti. Apapun situasi nya beliau Dr siti Asmah jua seorang wanita yang hebat. 

No comments: