Matlamat utama saya menulis adalah untuk berkongsi pengetahuan dalam bentuk pengurusan dan motivasi untuk pembangunan diri dan kerjaya.
Ingin juga mencurahkan pengetahuan yang ada secara ringkas, mudah dan pantas memandangkan sesetengah individu kurang berminat membaca bahan bacaan(buku) yang tebal dan merimaskan.
Sekadar menyumbangkan sesuatu untuk di manfaatkan sebelum nanti saya di jemput ke SANA.

Buku

Buku

Monday, August 23, 2010

Yo V.I.P .., Let's kickin.

Salam satu Malaysia pada semua peminat dan pembaca . Terima kasih untuk komen High Chaparral dan entri From Tears to Glory. Untuk entri Tears to Glory, sampai hari ini saya masih dapat sms gelakkan fesyen rambut. Ha..ha..ha, takpa saya tak marah.

Hari ini Masterji nak cerita pasal seorang individu yang terkenal , seorang legenda , seorang ternama dan di puja.

Pernah melalui saat saat gentir dalam hidupnya. Tetapi beliau terlalu ghairah untuk berjaya. Tidak pernah putus asa.

'In 1954, Jimmmy Denny, Manager of the Grand Ole Opry fired a singer after one performance , He told him, "You ain't goin, no where,...... son". "You ought to go back to drivin truck"
Tapi dia tidak berputus asa. Malu soal kedua. Dia teruskan usaha nya . Usahanya berbaloi.
Inilah babak awal kebangkitan beliau.

Pada suatu hari, Sam Philips dari Sun Records berkata pada salah seorang pekerjanya ;
'If I could find a white man who had the Negro Sound and the Negro feel, I could make a billion dollars"

And Sam Phillips got the Man. The Man and Sam Phillips with other two musicians , Winfield Scooty Moore and Bill Black created history.

Lelaki itu akhirnya berjaya . Ia di kenali sebagai King of Rock and Roll, Elvis Presley atau nama sebenarnya Elvis Aaron Presley. Dilahirkan pada January 8 , thn 1935 di Tupelo Missisippi. Meninggal dunia pada August 16, 1977 ketika berumur 42 tahun.

Ingat, seorang driver truck yang berjaya. Kenapa dia berjaya? Adakah kerana suaranya? Tidak wahai rakan rakan yang di hormati, kerana dia yakin , berusaha, tidak malu dan tidak putus asa.

Yo , VIP let' s kickin.....

1 comment:

Noor Jahan said...

Gagal sekali tidak bermakna gagal selama2nya......belajarlah dari kegagalan. Memang bukan mudah...ia tidak akan berlaku sekelip mata. Ia mesti disatukan dengan usaha yg bersungguh2. Spt yg saya pernah kata kegagalan adalah suatu yang semua orang tidak suka tapi sebenarnya kegagalan itu la yang akan lebih menguatkan semangat kita!!!