Matlamat utama saya menulis adalah untuk berkongsi pengetahuan dalam bentuk pengurusan dan motivasi untuk pembangunan diri dan kerjaya.
Ingin juga mencurahkan pengetahuan yang ada secara ringkas, mudah dan pantas memandangkan sesetengah individu kurang berminat membaca bahan bacaan(buku) yang tebal dan merimaskan.
Sekadar menyumbangkan sesuatu untuk di manfaatkan sebelum nanti saya di jemput ke SANA.

Buku

Buku

Tuesday, October 25, 2011

Feel Lighter.


Fame it's all about Fame again. Waw fantastic and great. Puan Noor Jahan berjaya sekali lagi mengorak langkah kejayaan dalam pertandingan Productivity Improvement di pertandingan yang dianjurkan oleh MPC. The Best Manufacturing Companies award goes to Higashifuji!

Mera Fame, mubarak ko! Mubarak ko! Tahniah ya Cik Fame.
" Champions is those who keep on making today is better than yesterday and seek greater things for tomorrow!
Tahniah ya.

Maaf lama tak up date blog. Sibuk mengajar kesana sini. Puan Saniyah Kadir thank you for all the support given. Banyak training jalan serentak ya. Very efficient. Thanks.

Pada Group Dynisco Johor nanti Masterji letak entri untuk you all ya. 114 improvements banyak tu. Tak sangka betul. Pada Fazli aka P. Ramlee, Shidee, Wong, Rani, Din, Encik Razali dan Puan Fouziah serta semua yang lain, yes anda hebat! Tuan Haji Isa Buyong juga terperanjat melihat banyak improvement sewaktu mengajar Safety hujung minggu lepas.

Ahad lepas ketika di Lumut , terbaca akhbar berita harian perihal banyak kisah jenayah dan kehilangan keceriaan hidup akibat tersangkut dengan salah orang.

Seorang Pramugari terpaksa menahan tekanan mental disebabkan masalah lampau dan ugutan.
Hilang kegembiraan hidup dan ketakutan. Rakan lama yang disangka penyandar jadi penyiksa. Berita seperti ini makin pesat terjadi. Penting memandangkan kita masing masing punyai anak perempuan atau adik perempuan atau satu hari nanti cucu perempuan. Prevention steps is important. Kalau rasa pertalian menjadi bahaya dan menyulitkan kehidupan , delete and make it lighter.

"Delete what needs to be eliminated from your life - you will feel lighter and your mind will experience more peace'
- Robin Sharma.

Anyway I always believed, what you give , you will get back by yourself or anyone you loved the most, and it's a matter of time only ! If it is good, than the return is good and if it is bad the return will sometimes become triple bad!




1 comment:

Noor Jahan said...

Salam Masterji....

Terima kasih dgn ucapan tahniah tu. Jutaan terima kasih juga pada Masterji atas tunjuk ajar dan kata2 perangsang yg selalu membakar saya!!

Happy saya apabila usaha menghasilkan kejayaan dan mendapat apa yang saya idamkan. Ini membuatkan semangat saya lebih kuat untuk pergi terus ke hadapan dengan 5S ni....

Nanti saya belanja Masterji tau...