Matlamat utama saya menulis adalah untuk berkongsi pengetahuan dalam bentuk pengurusan dan motivasi untuk pembangunan diri dan kerjaya.
Ingin juga mencurahkan pengetahuan yang ada secara ringkas, mudah dan pantas memandangkan sesetengah individu kurang berminat membaca bahan bacaan(buku) yang tebal dan merimaskan.
Sekadar menyumbangkan sesuatu untuk di manfaatkan sebelum nanti saya di jemput ke SANA.

Buku

Buku

Wednesday, October 19, 2011

The Law of Life.



Semalam jumpa dengan rakan lawyer. Borak perihal isu yang berkaitan dengan court cases yang ada sekarang di Malaysia.

Pesanan nya amat ringkas dan best untuk dipelajari.

"Rafi, the law of life is simple, There is nothing to remember if you tells the truth"

Betul juga tu. Kalau hidup kita jujur, tak ada apa yang harus direka, ditakuti dan cuba diingati samaada ada tersalah tak ketika bercakap perihal perkara A pada kali kedua berbanding dengan kali pertama.

Pengalaman Masterji mengatakan ia benar berdasarkan Domestic Inquiry yang dikendalikan. Sejam selepas bertanya semula soalan yang sama kita tanya tadi, jawapanya nya pasti berbeza bagi mereka yang bersalah.

Ok Hope you all understand what Mr Peter my friend told me about the law of life.

Filem Klip 3GP sedang ditayangkan. Tak pasti sambutan nya macam mana tetapi banyak juga perkara yang boleh dijadikan pengajaran dalam hidup. Satu cerita yang menterjemahkan mala petaka yang bakal di alami dalam kehidupan kira nya kita ;

Stick to Toxic people and macam submarine lah jadinya kehidupan kita. Fun became Sadness! Sweet become nightmare! Value become dirt!

Anyway, serahkan hatimu yang hancur pada yang maha besar Allah S.W.T, pasti akan dipulangkan dengan lebih sihat, cekal dan ketenangan. Insyaallah.

Terimakasih kerana membaca ya pada semua.

No comments: