Matlamat utama saya menulis adalah untuk berkongsi pengetahuan dalam bentuk pengurusan dan motivasi untuk pembangunan diri dan kerjaya.
Ingin juga mencurahkan pengetahuan yang ada secara ringkas, mudah dan pantas memandangkan sesetengah individu kurang berminat membaca bahan bacaan(buku) yang tebal dan merimaskan.
Sekadar menyumbangkan sesuatu untuk di manfaatkan sebelum nanti saya di jemput ke SANA.

Buku

Buku

Friday, June 22, 2012

TAG LINE


"Every man has a past, Every Don a history'"

Emm cantik tag line nya. Setiap bidang ataupun disiplin yang diceburi dari pertanian sampailah ke koporat, pasti terdapat legend legend yang hebat dan tag line yang membimbing .

Benar juga ya, Every Don a History. Orang macam Don ini memang wujud, mungkin ada yang masih aktif, ada yang dah bertukar profession mungkin menjadi driver teksi, buruh kontrak, pemandu bas, pengawal keselamatan, dan macam macam jenis kerjaya lagi termasuk lah proffesion koporat. Mereka menjadi amat berbeza dengan siapa mereka dahulu. Amat berbeza. Mereka sendiri tidak mahu pulang ke status asal mereka kecuali kalau "di jemput " bermakna dipaksa dengan gangguan ataupun mereka yang baru belajar erti kenakalan. Kalau mereka kembali, susah sikit nak menyelamatkan keadaan. Begitulah Don. biar lah mereka dengan profession baru mereka.

Mereka aman dengan keadaan mereka sekarang. Jangan dijemput. Jangan dikejutkan ,.................


Waw baru baru ini, jumpa Cik Fame di Higashifuji, alamak exercise makin aktif dah nampak macam Ratu Port Klang dah. Nampak nya Cik Fame dah pergi banyak tempat untuk 5S dah dapat banyak jemputan dari pelbagai syarikat. Level dah tahap Sifu. syabas ya Cik Fame.

No comments: