Matlamat utama saya menulis adalah untuk berkongsi pengetahuan dalam bentuk pengurusan dan motivasi untuk pembangunan diri dan kerjaya.
Ingin juga mencurahkan pengetahuan yang ada secara ringkas, mudah dan pantas memandangkan sesetengah individu kurang berminat membaca bahan bacaan(buku) yang tebal dan merimaskan.
Sekadar menyumbangkan sesuatu untuk di manfaatkan sebelum nanti saya di jemput ke SANA.

Buku

Buku

Wednesday, December 5, 2012

1 Minit

Salam pada para pembaca yang dihormati semua.
Cik Fame yang sedang dalam persediaan untuk menjadikan syarikatnya cemerlang sekali lagi dengan persijilan TS apa khabar ?

Dr Lap Top Kulim anda bagaimana? Harap sihat dan sejahtera.

Terimakasih kerana sering menghantar komen.

Hari ini kita berkongsi dengan cara kita mengunakan masa.

Setiap satu minit yang digunakan dengan asyik memikirkan perihal kegagalan dan kesukaran bermakna kita telah gagal menggunakan masa tersebutuntuk memikirkan tentang kejayaan.
Kalau sepuluh minit kita fikir pasal kesukaran bermakna kita telah rugi sebanyak 10 minit.
Kalau satu jam kita gunakan untuk fikirkan kesukaran bermakna kita telah rugi sebanyak satu jam.
Kalau satu bulan, atau satu tahun, ....dan lebih ...'bermakna sudah tentu kita tak kemana mana. Jadi Merry Go Round!

Kenapa tak gunakan masa yang sama untuk fikirkan boleh ?

Pada peminat DULU PENCUCI KINI PENGURUS yang bernama Nana terima kasih kerana sokongan anda dan beliau memohon agar permintaannya di paparkan..

Masterji pernah mengendalikan program latihan untuk beliau dan syarikat nya pada sekitar tahun 2002 ataupun 2004 di Pasir Gudang Johor

Baru baru ini bertemu di email dan buku serta blog Masterji.

Ya masih saya ingat Nana. sebab on the way balik ke Shah Alam dari Johor, sewaktu memandu ada ucapan terima kasih dari salah seorang perserta program berkenaan di kirimkan melalui radio .

Masterji kebetulan mendengar radio ketika itu bersama seorang lagi rakan tenaga Pengajar Mr Rajah . Kami sama sama gelak dalam kereta.

Satu penghargaan ketika itu. Masterji berikan tanda tangan pada semua buku nota atau training material setiap perserta program atas permintaan ramai. Ya masih ingat. Buku nota atau material berkenaan dijadikan autography. Ha ha ha jelas kenangan itu.

Ok Nana, thank you for refreshing the sweet memories ya. Sure one day I will be back to Pasir Gudang ya for training programs.

Emailnya pada Masterji " Si manis yang menggelar En Rafi ,Trainer paling best dan Idaman Malaya "

Pada Nana, permintaan anda sudah saya paparkan ya.

Belum lagi jadi Idaman Malaya Nana... satu hari nanti ya.

Apapun terima kasih pada Nana yang sungguh bersopan santun.

2 comments:

DrLaptop said...

Semalam adalah kenangan, hari ini adalah kenyataan, esok adalah harapan.:)

Noor Jahan said...

Salam Masterji....

Betul la tu....kami tengah sibuk dgn pelbagai work tasks towards end of the year including ISO /TS. InsyaAllah dgn perancangan serta disiplin dan teamwork.yg baik pasti kejayaan.dapat dicapai.

Cabaran memang hebat terutamanya bila buat benda baru. Nothing comes easy....we have to work harder and we have to be stronger!!