Matlamat utama saya menulis adalah untuk berkongsi pengetahuan dalam bentuk pengurusan dan motivasi untuk pembangunan diri dan kerjaya.
Ingin juga mencurahkan pengetahuan yang ada secara ringkas, mudah dan pantas memandangkan sesetengah individu kurang berminat membaca bahan bacaan(buku) yang tebal dan merimaskan.
Sekadar menyumbangkan sesuatu untuk di manfaatkan sebelum nanti saya di jemput ke SANA.

Buku

Buku

Thursday, April 11, 2013

Ada beza antara manusia dan sampah.


Mummy if you are reading this;
Semalam berkesempatan bertemu Mummy. Mummy cakap pada saya
" Dari seorang anak yang hidup dengan banyak kekurangan, keperitan, buku  Apit sekarang dah sampai satu Malaysia ya nak"

Airmata saya menitis dan saya ucapkan terimakasih pada Mummy.

Jawap saya pada Mummy " Mummy kan cakap dulu...ADA BEZA ANTARA SAMPAH DENGAN MANUSIA, , itu yang Apit ikut Mummy"
Mummy mementingkan pelajaran tetapi lebih fokus pada didikan disiplin, dan membina akhlak yang baik.
Mummy tidak pernah mengajar saya harta dunia lebih bernilai dari  diri sendiri. Mummy tidak mahu saya keliru dengan dunia dan melihat harta manusia melebihi nilai manusia itu sendiri.
Bila membesar apa yang Mummy katakan memang banyak yang betul.
Ramai yang terpedaya , tertipu dan terkorban kerana melihat saiz kereta besar sadalah sangat hebat walaupun nilai pemandu kereta berkenaan sangat buruk dan keji.  

Kalau pun kita pandai belum tentu kita jadi manusia . Mummy betul.
I am happy with you mom although I was not brought up with expensive luxury items but you had brought up me with luxury values.That values made me what I am today.
It is better to live with a single mom rather than a complete parents but grow up  useless!  I became asset instead of liability.

Sayangilah Ibu kita.
Capai lah sesuatu sekurang kurang nya untuk membuatkan Ibu kita tersenyum.

No comments: