Matlamat utama saya menulis adalah untuk berkongsi pengetahuan dalam bentuk pengurusan dan motivasi untuk pembangunan diri dan kerjaya.
Ingin juga mencurahkan pengetahuan yang ada secara ringkas, mudah dan pantas memandangkan sesetengah individu kurang berminat membaca bahan bacaan(buku) yang tebal dan merimaskan.
Sekadar menyumbangkan sesuatu untuk di manfaatkan sebelum nanti saya di jemput ke SANA.

Buku

Buku

Wednesday, July 28, 2010

The Wind of Change , MIHRM

Apa khabar semua? Harap sihat dan sejahtera. Thank you for comments. Entri kelmarin perihal Mantra dan semalam Azura, mendapat banyak komen sms.

Ya benar bila ada histeria, pengawal keselamatan akan di kerahkan maka secara langsungnya menjadi tanggungjawab HR Manager. Rupanya Encik Azaman masih ingat lagi pasal sindrom Histeria. Ya saya masih ingat lagi petua untuk sembuhkan masalah tu. Sebenarnya saya bawa idea tu pulang dari sister company dan tablekan pada Haji Ibrahim dan selepas itu mungkin beliau tertarik dengan bunyi petua berkenaan maka dengan pantasnya arahan di keluarkan oleh beliau. Ha ha ha. Bang Man, saya masih ingat lagi anda call saya pukul 1 pagi untuk datang memeriksa kes yang pertama meletup. Jenuh kita nak mengawalnya.
The One yang terbaca entri ini juga mempunyai pengalaman yang sama dan beliau pernah terjumpa seorang pekerja yang sedang diserang histeria men
ghalau semua yang lain di dalam klinik dan hanya minta seorang pegawai yang tunggu dia. The One ingat tak? Masa tu negotiation dengan pesakit berkenaan di jalan kan oleh anda . Pesakit berkenaan dan saya berada di luar klinik.
Ada yang hantar sms, " Sir, bila sebut atap rumah ibu bapa di kampung bocor, timbul rasa keinsafan, tq Sir". Benar, banyak lagi benda yang kita boleh borakkan atau lakukan.
Ada y
ang hantar sms komen perihal Azura" Fi, kalau ada pertandingan tiru suara boleh masuk lah" Ha ha ha. Sudah tentu tak boleh. Tapi kalau bertembung dengan Abang Jamal, saya akan pastikan beliau mendengarnya.

Hari ini, Masterji nak buat promosi tentang MIHRM. Apa tu? MIHRM maksudnya. Malaysian Institute of Human Resource Management. Providing all kinds of education pertaining to HRM, SAFETY, IND. RELATIONS & EMPLOYEMENT LAW. Providing Diploma, Certificate , public programs and In house training. You can also be the member of MIHRM! Various support will be given to members from time to time. Consist of various experience lectures to help you and your organization. Recently there is internal changes and all members are really looking foward to make a perfect turn around.! Thanks to the previous committee members.

Sila klik pada gambar di bawah unt
uk membesarkan imej.

2 comments:

Noor Jahan said...

First of all TAHNIAH pada MAsterji sebab sudah boleh berada dalam Council MIHRM.

I knew about MIHRM semasa saya mengambil Sijil kat sana tahun 1997...masa tu just few months after I was offered a position in HR.....

one said...

ingat lg fi,
pegawai kat luar tue awak ler. ini yg saya salute kat awak. Bukan manusia hantu pun minat. Rasa2 yg kena histeria tue dari bollywood..
Ha..ha...