Matlamat utama saya menulis adalah untuk berkongsi pengetahuan dalam bentuk pengurusan dan motivasi untuk pembangunan diri dan kerjaya.
Ingin juga mencurahkan pengetahuan yang ada secara ringkas, mudah dan pantas memandangkan sesetengah individu kurang berminat membaca bahan bacaan(buku) yang tebal dan merimaskan.
Sekadar menyumbangkan sesuatu untuk di manfaatkan sebelum nanti saya di jemput ke SANA.

Buku

Buku

Monday, March 7, 2011

THE CHAMP!



Syabas, pada The One! Syabas pada isteri nya kerana berjaya menjadikan The One benar benar The One! Masterji mengucapkan tahniah dan secara ikhlas tumpang terharu dengan kejayaan The One.

Bermula dari asakan demi asakan dari Masterji, akhir nya anda sahut cabaran dan jadikan realiti hari ini. Siapa sangka satu hari nanti The One boleh pakai jubah graduan? Saya tumpang gembira. Masih jelas terbayang, bagaimana kita punyai pandangan yang berbeza di awal hari ketika mengasuh dan membakar The One untuk sambung belajar.

Anda sebenar nya cemerlang dan berpengalaman cuma tiada sekeping kertas kelulusan dahulu.

Apa bila di satukan maka jadilah anda seorang yang berjaya dari segi pembelajaran. Kalau kira nya anda sedang menangis ketika membaca entri ini, tidak mengapa mencurahkan airmata untuk kejayaan dan bukan kegagalan.

Seorang lagi operator pengeluaran yang tiada kelulusan menjadi penerima Diploma. Seorang operator pengeluaran yang tidak pernah merasa suka duka kehidupan di Universiti! Syabas!

Hampir dua tahun , The One berperang dengan masa untuk mencari sebuah nama dan kejayaan. Kini walaupun anda bukan lah legenda dunia tetapi anak anak , isteri dan yang paling penting ibu anda merasakan anda seorang legenda. Ibu anda pasti sedang tersenyum dan menitiskan air mata bukan.

Mungkin masih ingat dengan nasihat saya:
"Mereka yang tiada kelulusan, harus berusaha untuk berjaya kerana kira nya anda gagal anda punyai alasan yang kukuh tetapi kira nya anda berjaya, anda menjadi Legenda"

Setiap hari adalah permulaan pada sesuatu yang baru, terletak pada tangan kita samaada mahu berusaha atau tidak.
Apa yang anda capai bukan lah penghabisan tetapi satu permulaan untuk mendapatkan lebih banyak anugerah anugerah lain. Go man go! Don't stop.

Ingat cerita kura kura dan arnab. Arnab ingat dia lebih cepat dan amat mustahil kura kura bisa menang dalam perlumbaan. Aha! jangan terlalu selesa dan complacent! Success may bring you higher or even worst than before! Banyak Graduan yang selesa selepas memakai jubah di atas pentas dan selalu berkata kata " Well , I 've got qualification so who cares"...... and they became submarine! Tak di nafikan ada juga yang faham qualification hanyalah permulaan pada satu perlumbaan hidup selebih nya adalah usaha berpanjangan.

Apa pun anda adalah bukti hidup, kalau berusaha kita akan berjaya.

Syabas The One. The One is always The One.
Pada anak anak the one, sayangilah bapa anda kerana dia memperbaiki hidup nya untuk perjalanan yang lebih baik untuk anda!

Err... emmm...well, The One nak tanya ingat tak pada perkataan ini " Hang Out with Builders and not Destroyers"
bercampur dengan orang yang bisa menunjuk kan kita jembatan dan bercampur dengan orang yang meranapkan jembatan kemajuan kita, ada bezakan The One....

Kata Cik Fame, London Bridge is falling down.

Congratulations dan bagi yang lain kira nya anda tiada kelulusan ikut lah jejak langkah The One.
Tidur bermimpikan builders lebih baik daripada Destroyers!



1 comment:

one said...

Salam masterji,

Thanks for the compliment.This is not the end.This is the beginning. i would become like you one day and for miss Fame if london bridge is falling down, i would make sure i am the ONE to built it.

En. Azaman thanks for your encouragement,I always respect your the attidude you have during you were with us.

And for Masterji your competitor is here at the first stage. Thanks also to Sania as my wellwisher.

Rgds

One& Only