Matlamat utama saya menulis adalah untuk berkongsi pengetahuan dalam bentuk pengurusan dan motivasi untuk pembangunan diri dan kerjaya.
Ingin juga mencurahkan pengetahuan yang ada secara ringkas, mudah dan pantas memandangkan sesetengah individu kurang berminat membaca bahan bacaan(buku) yang tebal dan merimaskan.
Sekadar menyumbangkan sesuatu untuk di manfaatkan sebelum nanti saya di jemput ke SANA.

Buku

Buku

Thursday, March 24, 2011

SWF!

Cik Fame , Pn Noor Jahan hantar sms, "lama tak nampak entri baru...sihat tak".
Terimakasih dan Masterji sihat. Maaf sebab bulan ada banyak program latihan.

Program latihan baru baru ini, BOSS ( Building Outstanding Supervision Skills ) untuk bakal bakal penyelia production , Masterji menyarankan pada mereka SWF. Salah satu cara yang berkesan untuk melonjak ke hadapan, dan image projection yang lebih baik.

Apa itu SWF? SPEAK WITH FIGURES!

Bila melapurkan sesuatu kita cuba lapurkan dalam bentuk angka misal nya; Productivity up from how 10 % to 25%.

Sales down by _% to _ % compare to last month.

Aha! Baru lah anda kelihatan meyakin kan dan taraf menjadi lebih tinggi. Penerima maklumat juga mudah untuk mendapat image yang jelas daripada lapuran anda.

Adalah menjadi kelebihan sekira nya kita dapat measurable kan lebih banyak perkara kerana something which is measurable is manageable.

Kalau kita demam dan ke klinik , suhu kita akan di ukur dan senang untuk Doktor dan kita memahami teruk atau tidak demam kita.

Salah satu cara untuk menjadi pekerja yang cemerlang dan melonjak ke hadapan ialah menerusi kebolehan untuk memahirka diri dengan SWF ( SPEAK WITH FIGURES )

Ramai yang menghantar komen perihal Extra Miles. Ha ha ha. Terimakasih pada semua.

No comments: