Matlamat utama saya menulis adalah untuk berkongsi pengetahuan dalam bentuk pengurusan dan motivasi untuk pembangunan diri dan kerjaya.
Ingin juga mencurahkan pengetahuan yang ada secara ringkas, mudah dan pantas memandangkan sesetengah individu kurang berminat membaca bahan bacaan(buku) yang tebal dan merimaskan.
Sekadar menyumbangkan sesuatu untuk di manfaatkan sebelum nanti saya di jemput ke SANA.

Buku

Buku

Thursday, March 17, 2011

WHO?

Dalam program latihan, salah satu soalan kerap daripada Masterji pada para peserta ialah;
Di dalam tempat kerja, siapa yang bertanggungjawap melaksanakan pelan pembangunan kerjaya anda?

Mereka kata Jabatan Sumber Manusia dan pegawai nya
Salah! Saya kata salah!

Pelan pembangunan kerjaya terletak dan direka bentuk oleh kita sendiri! Many of us though companies actually had a grand plan for us. It's not HR Department! We have to plan from where to where and from what position to what position and by when!

We control and plan our destiny not HR. If the ship doesn't come, swim to get it!
Don't wait.
Therefore kemajuan diri kita adalah tanggung jawap kita.

Pada Cik Fame, Pn Noor Jahan cantik petikan yang diberikan. Masa yang terbuang akan terlepas. saya akan gunakan untuk Time Management Training nanti.

Seperti biasa , tadi pergi beli buku di MPH, di khabarkan buku tulisan Tun Mahathir telah di jual lebih daripada lima ribu naskah! Tiada stok. Jangan salah faham, saya tak sentuh pasal contents buku tu tetapi bagaimana MPH berjaya breakthrough sales dan menerbitkan buku tersebut.

Banyak buku lain yang laris. Ada beza buku yang membina dan tidak. Masterji beli dua buah buku leadership dan satu buku novel kegemaran daripada John Sandford; The Prey Series!
Novel baca semua mukasurat. Teman setia kemana sahaja.

Pada para pembaca lain, terimakasih kerana sudi membaca blog ini. SMS perihal 24 jam lagi juga saya ucapkan terimakasih. Penuh dah kotak sms. Thank you.

No comments: