Matlamat utama saya menulis adalah untuk berkongsi pengetahuan dalam bentuk pengurusan dan motivasi untuk pembangunan diri dan kerjaya.
Ingin juga mencurahkan pengetahuan yang ada secara ringkas, mudah dan pantas memandangkan sesetengah individu kurang berminat membaca bahan bacaan(buku) yang tebal dan merimaskan.
Sekadar menyumbangkan sesuatu untuk di manfaatkan sebelum nanti saya di jemput ke SANA.

Buku

Buku

Thursday, March 31, 2011

Stand Up

Disatu masa yang sama ada banyak perkara yang terjadi, ada yang terpekik menangisi kematian orang yang di sayangi, anak yang sedang menangisi kematian ayah nya, wanita yang sedang ketakutan kerana suami nya bakal di bedah sebentar lagi , Ibu Bapa yang sedang risau menunggu kepulangan anaknya , dan pelbagai lagi kejadian yang terjadi.

Masalah tidak akan dapat di elak kan. Begitu juga di tempat kerja atau pun dalam kehidupan peribadi. Tiada dapat kepujian daripada Bos, tidak dapat kenaikan gaji yang adil, cabaran kerja yang semakin berat, kekurangan wang , atau sedang di buli oleh mana mana individu untuk kepentingan peribadi. Mungkin anda sedang bermurung dan sedang hanyut jauh mengenangkan semua masalah tersebut. Makin lama makin jauh anda mengelamun dan termenung. Fikiran semakin kuat mengasut mengatakan , habislah aku kali ini, habislah aku kali ini.

Ketika ini lah kita harus bangun / Stand Up dan mengatakan , adakah dunia ku akan berakhir? Adakah aku tidak mampu menangani nya? Adakah aku lebih teruk daripada yang lain? Adakah aku tidak mahu menghargai diriku lagi untuk bangkit semula? Adakah diriku semurah ini?

Dan katakan " TIDAK " maka bangkit lah anda ! Anda akan menjadi lebih kuat dan bersemangat. Stand Up at once and confidence that this is not the end of the world! Stand Up to proof to yourself that you are strong and clever? Stand Up and secure yourself to comeout from the fencens of problems! Stand Up and said, no he or she is not my death, I ' ll take them off easily , Stand Up and said, no not today... I will die another day!

"The Ulitmate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and covenience, but where he stands at times of challenge and controversy"
-Dr Martin Luther King. Jr.

"What Distinguishes people with an extraordinary character from the rest of us is how they respond when life sends one of its inevitable curves"
- Robin Sharma

THEREFORE, STAND UP AND FIGHT BACK!

1 comment:

Noor Jahan said...

Salam Masterji....

Ayat biasa yg kita dengar..."hidup mesti diteruskan...." Maknanya kita kenalah bangkit dari tempat kita untuk satu kehidupan. Kita tidak boleh menunggu sesuatu atau rezeki datang bergolek...

"The future depends on what we do in the present" - Mahatma Gandhi