Matlamat utama saya menulis adalah untuk berkongsi pengetahuan dalam bentuk pengurusan dan motivasi untuk pembangunan diri dan kerjaya.
Ingin juga mencurahkan pengetahuan yang ada secara ringkas, mudah dan pantas memandangkan sesetengah individu kurang berminat membaca bahan bacaan(buku) yang tebal dan merimaskan.
Sekadar menyumbangkan sesuatu untuk di manfaatkan sebelum nanti saya di jemput ke SANA.

Buku

Buku

Tuesday, July 3, 2012

30 minutes a day tak kan tak leh kot.....



"Those who think they have no time for bodily
Exercise will sooner or later have to find time for illness"
- Edward Stanley


Teringat senikata lagu filem Grease...nyanyian Olivia Newton John dan John Travalto.

Tajuk lagu : YOU ARE THE ONE THAT I WANT.

Kata nya dalam lagu ,..... You better shape up' cause I need a man.

Lupakan Olivia dan John Travolta dan ingat satu perkara, apakata kalau sehari kita luangkan setengah jam aje untuk exercise? 30 minit aje...Kalau satu dua jam mungkin ramai yang tak larat dan hanya bertahan sehari dua aje kot.

Hah tak pa buat setengah jam aje sehari.

Macam ni..dari duduk duduk sembang sembang pasal benda yang bukan bukan, shape badan orang tu shape badan yang baru lalu, orang tu mengiurkan orang ini mengiurkan.. tengok tu fikir lain tengok ni fikir lain, duduk kat tempat minum petang petang pun kadang sampai satu dua jam lepas kerja borak borak kosong tambah gula, lemak, dan macam macam lagi lebih baik jom kita jaga badan kita .

Banyak pahala lagi kita boleh buat. Lagi lama kita boleh berikan rezeki pada anak isteri serta kedua ibu bapa kita. Sekarang ini umur pencen pun dah nak meningkat kan. Kena lah jaga

So lets shape up ...

2 comments:

Sania said...

Aduhhh pedasnya!

Noor Jahan said...

Cik Sania, kalau pedas....
Jom I belanja makan cendol..
Boleh hilang pedas!!