Matlamat utama saya menulis adalah untuk berkongsi pengetahuan dalam bentuk pengurusan dan motivasi untuk pembangunan diri dan kerjaya.
Ingin juga mencurahkan pengetahuan yang ada secara ringkas, mudah dan pantas memandangkan sesetengah individu kurang berminat membaca bahan bacaan(buku) yang tebal dan merimaskan.
Sekadar menyumbangkan sesuatu untuk di manfaatkan sebelum nanti saya di jemput ke SANA.

Buku

Buku

Wednesday, October 20, 2010

Money Money Money

Salam hormat pada semua pembaca dan peminat. Statistic pengunjung ke laman Masterji melambung naik sedikit. Terima kasih pada masa yang di berikan.

Blog sumber pengetahuan haruslah begitu. Pn Noor Jahan sedang sibuk buat preparation ke Japan. Semoga berjaya ya. Jadi 5S Sensei ya. Good!

Terima kasih untuk komen komen A Better Tommorow dan Knife. Ada sms yang memuji falsafah Dr berkenaan.

Hari ini nak cerita pasal satu kumpulan where they kept my money with them. Banyak wang saya yang mereka simpan. Bukan sahaja wang saya malah wang anda juga. Mereka bagi wang pada kita ikut syarat dan kita harus memohon untuknya. Mereka bukan Along tapi penolong. Ha ha ha.

It 's EPF or KWSP. Beberapa minggu yang lalu Masterji ke sana atas program latihan untuk samurai samurai HR department mereka. Ramai yang hadir.

Masterji rasa macam mengajar students from Havard pulak, semuanya hebat hebat belaka. Bahasa Inggeris mereka macam orang putih betul. Masterji tanya sikit aje tapi depa jawap aduhai, tinggi. Kami sama sama tergelak dan gembira. Macam macam ragam ada. Secara keseluruhan mereka ini, adalah golongan yang very informative dan creative.

HR people back to school! Kata Bboss mereka, Encik Theva . "We must do transformation therefore we went for training" sambung Mr Theva. Mr Theva seorang yang humble berbadan kecil tapi berpengalaman.

Saya berjumpa dengan ramai peserta. Ada kala guna nama asal mereka dan adakala nama gelaran yang saya berikan. Macam macam. Di antara yang saya jumpa ialah, Encik Zol, Pn Rosminah, Cikgu Shaari, Lawyer,Maya Karin, Mr Toyota dan Cik Chu sebagai Training officer. Chu seorang training officer yang begitu efficient.

Ramai yang lain tetapi Masterji tak ingat nama mereka. Apa pun anda semua hebat dan very informative. Terima kasih juga pada Encik Fakhrul Faris Ketua di Jabatan Perkhidmatan untuk bertukar tukar pandangan.

Satu perkara yang menarik tentang misi mereka untuk back to school. Misi yang jelas dan menarik. "We must do transformation" . Bagus kerana cuba menembusi complacent thinking and Culture. Hungry for Growth and Innovations. Looking more effective and Innovative ways to be effecient and craetive EPF Organization.

My last message to you guys, in order to be Innovative ;

THROW OUT TRADITIONAL WAY OF WORKING PROCESS, THINK HOW A NEW PROCESS WILL WORK AND NOT HOW IT WON'T.
I believed with your capabilities that I had noticed during the training sessions and my above suggestions, your organization will leap foward!

Love you guys, and I really had good and sweet memories with all of you. Hope to see again in future.


Maya Karin doing presentation. Betul betul macam Havard punya level.


Lawyer is giving presentation. You got the look, the style and the move ! Betul macam Lawyer kawan nie. Memang dia Pegawai Legal pun.
.Cikgu Shaari is guiding the group members. Cikgu suka main bola, hari hari cikgu main bola. Beliau seorang speaker dan presenter yang hebat.


Maya Karin and Encik Zol is guiding the group discussion. Great Leadership skills!


Mr Theva, leading the group with the support from Pn. Rosminah in Role Play, Traffic Jam. Betull betul semua jam.
Macam macam trick depa buat nak corner Masterji. However they managed to solve the problem!

Bak kata Encik Theva dan Encik Zol, "Our mission is TRANSFORMATION".
Saya gembira dan make sure you can do it!

Well done to EPF HR department.

1 comment:

Unknown said...

Thank you so much for sharing us your knowledge and experience. We appreciate it.