Matlamat utama saya menulis adalah untuk berkongsi pengetahuan dalam bentuk pengurusan dan motivasi untuk pembangunan diri dan kerjaya.
Ingin juga mencurahkan pengetahuan yang ada secara ringkas, mudah dan pantas memandangkan sesetengah individu kurang berminat membaca bahan bacaan(buku) yang tebal dan merimaskan.
Sekadar menyumbangkan sesuatu untuk di manfaatkan sebelum nanti saya di jemput ke SANA.

Buku

Buku

Tuesday, October 5, 2010

I want that sticker

Salam pada semua peminat dan pembaca. Anda mesti sihat. Kalau lenguh lenguh, sering rasa mengantuk, gastrik, jangan buang masa lagi, silalah exercise. Push up jangan lupa. Bila perut timbul muscle, lenguh lenguh hilang, angin satu badan pun hilang. Umur hanyalah angka sahaja. Ia sebagai penanda perkembangan dan nilai untuk kita insaf.
Untuk kelihatan muda, tiada halangan. Ayuh silakan.

Pn Noor Jahan terima kasih atas jemputan open house raya. Maaf tak dapat datang kerana saya berada di Melaka untuk program latihan. Apa pun terima kasih berbanyak ya. Hari berkenaan juga ada banyak jemputan lain termasuk beberapa agen syarikat kosmetik dan ubat ubatan. Pernah di jemput oleh mereka untuk berikan Motivation Talk untuk agen agen mereka. Pun saya tak dapat nak hadirkan diri.

Encik Azaman , bila nak buat open house? Dengar cerita kata dah tempah dewan ya nak buat open house. Jangan lupa jemput ya. Ha ha ha.

Hari ini cerita pasal Masterji. ( Selepas entri , the Plane, The Plane)


Lama dulu sewaktu menjadi camera man company dan clerk, saya sering melihat sticker seperti di atas. Setiap event besar syarikat , saya di tugaskan mengambil gambar. Termasuk gambar orang orang kenamaan.

Sesiapa yang berpangkat besar, akan mendapat sticker khas di atas dan di berikan tempat parking istimewa. Pegawai keselamatan dengan begitu teliti dan hormat mengalu ngalukan kedatangan mereka. "Puh,,, hebat betul" bisik hati saya

Saya melihat satu kereta demi satu kereta yang mempunyai sticker berkenaan.

Hati berbunga. Alangkah indahnya hidup kalau dapat jadi begini.

"Err...tapi aku, camera man dan kerani aje..."...kata hati saya.

Tetapi bila fikir balik, kalau ada hati, semua boleh jadi. Aku pasti dapat. Pasti!

Saya kemudian meminta satu sampel dari pihak pengurusan saya dan saya simpan. Bila senang saya akan tengok. Bila senang saya akan tengok.

Dan beberapa tahun selepas itu syukur , berkat usaha dan kesabaran , kereta saya akhirnya mendapat juga sticker berkenaan dan kali pertama airmata saya menitis.

Bekas seorang toilet cleaner seperti saya , dapat kemajuan seperti itu amat mengembirakan.

Banyak bahan yang boleh kita simpan untuk memotivasikan diri kita selain dari sticker berkenaan.

Apa pun kita harus berusaha dan kurangkan glamour.

No comments: