Matlamat utama saya menulis adalah untuk berkongsi pengetahuan dalam bentuk pengurusan dan motivasi untuk pembangunan diri dan kerjaya.
Ingin juga mencurahkan pengetahuan yang ada secara ringkas, mudah dan pantas memandangkan sesetengah individu kurang berminat membaca bahan bacaan(buku) yang tebal dan merimaskan.
Sekadar menyumbangkan sesuatu untuk di manfaatkan sebelum nanti saya di jemput ke SANA.

Buku

Buku

Monday, May 23, 2011

UEM Builders !

Hebat ! Hebat sungguh peserta Train The Trainer dari UEM Builders. Pada semua Mancho Man dan Jelitawan dalam program tu, How are you? Hope you all are fine and still got the grip ya...

Minggu lepas bersama mereka dalam program Train The Trainer dan Masterji belajar banyak dari mereka. It was really fun being with everyone of you. Masterji yakin anda semua boleh mengajar sekarang ya.
Hari pertama Masterji trainer, hari kedua semua peserta kena test jadi trainer dan mengajar topik my hobby sampai rakan rakan lain boleh practice hobby mereka. Semua lulus competency evaluation tu.
Mereka dinilai daripada ICE Breaking, Creativity, Interaction skills dan communication skills serta participation dari rakan rakan.

Mengajar ni macam konsep Multi Level Marketing juga tapi lebih up sikit ,...Ynag mengajar dapat pahala dan bila pelajar laksanakan dan ajar orang lain, anda masih dapat pahala daripada situ ya....ingat tu.

You all came with vision to be a trainer so please achieve it.
" A Vision without action is hallucination"
Remember that ya.

Masterji enjoy betul.

YB Zainol tengah berfikir...puhhh deep thinking tu.


Kaizen in Action...." Boleh rupanya ya kita cepatkan lagi proses kerja kita"


Ruang tamu yang ada unsue 5S dan training cordinator.


We will survive . Team Work dan berjalan bersama iringan lagu I'will survive. Wow! Semua nya serentak dan pandai menari ya.!


Aisey men..traffic jam lah....Sidiq dah terlepas jauh dah...sian dia...mana lah nak pi tu.


Ella ajar buat kraftangan dan ada yang jadi keras tangan. Syabas Ella.


- Cikgu Shaari train pasal hobby masak sambal tumis..aduhai semua jadi lapar. Ice breaking yang menarik. Gaya Hulk Hogan dan semua kena ikut. Rosyidi yang jadi Leader. Rosyidi yang tidak berkaca mata, seorang perserta yang menarik dan mencuit hati. Cikgu Shaari punya show buat dia dan yang lain lain lapar..ha ha ha Tapi best.


Hazreen ajar buat sampan. Katanya inilah hobby kanak kanak yang tidak mewah...tepat dan bagus.

Sidiq ajar photography punya teknik... mula mula dia suruh terbang...ha ha ha macam macam ada. Ice breaking yang menarik. Sidiq seorang yang informative.


Alamak...lagi hebat....Brader Zahari ajar hobby dia , patah kan pensil dengan satu jari.Hebat betul. Memang benar patah. Master of one finger karate kid.


Upacara patah kan pensil beramai ramai..ha ha. Semua lulus. Semua dah digelar Master of One Finger Karate Kid. Jangan karate Bos kat tempat kerja dah....habis agak nya pensil anak anak selepas program hari itu. Balik mesti test power..ha ha ha.


Hisham ajar rakan rakan main dart...terrer betul kawan nie. Barulah semua faham macam mana nakk main dart.


Nazrey ajar macam mana nak memancing kat Hassan. Hassan muka nya sentiasa manis. Dia pula ajar orang macam mana nak mandu motor besar dan bila corner tak jatuh...aduhai... Masterji gelak. Hassan selalu kena usik dengan rakan rakan dalam kelas.


The best group.


The Best student Laksamana Zamzuri, pakar Scuba Diving. Terrer kawan nie. Hobby dia hidup dalam air. Syabas Zamzuri.


Cikgu Shaari nak kemas kini dan misi telah tamat.

Syabas semua! Trainer yang hebat.

Jutaan terimakasih pada Pn Aishah yang dihormati dan juga Pn Siti Amnah selaku ketua latihan UEM. Thank you so much. Pn Aishah I hope everything is great and thanks for your smooth and well organized arrangements.

Pada Pn Noor Jahan thank you for your comment in Harta ku. Ya benar, lagi maju dunia ini, lagi kuat harus nya pertalian adik beradik. Kadang kadang seorang abang atau kakak sulung adalah lilin kehidupan mereka dan ia wajib! Oh ye ke ada buaian tu... itu buaian antik dan Mummy masih simpan lagi sampai hari ini di Shah Alam. Benar... Mummy tegas dalam menyuruh kami membaca buku dan lebih tegas lagi dalam aspek nilai sopan santun, adab, kejujuran dan punyai rasa perikemanusiaan pada adik beradik dan juga orang luar. Mummy manusia yang tidak akan bertolak ansur dalam soal etika dan adab. Cara duduk, cara makan, cara bercakap, cara ucapkan terimakasih dan macam macam lagi dititik beratkan. Pipi akan menjadi merah dengan kesan jari nya sekira nya kurang ajar atau pun menyakiti orang lain dari segi perasaan ataupun fizikal. Nak pi Langkawi ke...ha ha ha jangan lupa lawat Tomato ya.. yes Mamak Canggih ni. Nanti boleh tengok Visual Board dan ikut beri komen tau dekat dengan tulisan Masterji ya. Kalau tulis komen kat situ letak nama Cik Fame ya..jangan lupa tau.

Pada Encik Azaman, ok jangan tak pergi ya mesti pergi tau Langkawi. nanti tulis nama dan komen kat board tu ya. Dekat dengan Masterji ya. I love you Abang Man. Master Man pun boleh . Tak sempat nak pi tempat yang Abang propose tu, nanti lain kali boleh. Masterji akan pergi lagi untuk program latihan. Sure.

Pada Biey, sure I will take note. Thank you. Rajin rajin lah komen ya. Boleh kita berkongsi banyak lagi.

Pada komen sms , nanti Masterji balas ya. Love you allllll.....thank you.

Sebagai kenangan semasa sesi Train For Trainer ini, Masterji sertakan kembali lagu I Will Survive.


1 comment:

Wanita Bertudung Hijau said...

mcm kenal je insan2 dlm gambo tu :-)