Matlamat utama saya menulis adalah untuk berkongsi pengetahuan dalam bentuk pengurusan dan motivasi untuk pembangunan diri dan kerjaya.
Ingin juga mencurahkan pengetahuan yang ada secara ringkas, mudah dan pantas memandangkan sesetengah individu kurang berminat membaca bahan bacaan(buku) yang tebal dan merimaskan.
Sekadar menyumbangkan sesuatu untuk di manfaatkan sebelum nanti saya di jemput ke SANA.

Buku

Buku

Thursday, September 22, 2011

Abang Nazurin.


Salam pada para pembaca yang dihormati. Mesti sihat ya. Pada PSMB Samurai, do your best in the exam.

Abang Nazurin yang saya hormati, ketika saya ingin menulis entri kali ini, saya terbaca komen Abang. Apa yang Abang komen dengan apa yang saya ingin tulis malam ini amat menepati.
Saya sebenar nya ingin menulis petikan kata kata nasihat daripada John Wooden dan ia menyamai komen Abang. Memang rezeki Abang.

Pertama sekali saya ucapkan tahniah pada Abang. Dah tiga hari jadi HR HOD ya. Jauh di sudut hati saya, rasa amat terharu dengan pencapaian Abang. Ketika mengajar didalam kelas the PETROL Group di MIHRM untuk batch Abang setahun yang lalu, saya masih ingat dengan tekad abang ketika kita berkenalan pada hari pertama.

Kata Abang pada saya dan lain lain rakan;
"Why I come here because I want to be a HR Manager" dan Abang telah pastikan kemenangan dan pencapaian. Syabas Bang syabas. Saya kagum dengan Abang.

Para pembaca lain, ketika berjumpa Abang Nazurin di dalam kelas, dia lah pelajar yang paling Veteran malah lebih tinggi usia nya berbanding MASTERJI dan lebih jauh dengan pelajar lain.

Walaupun agak lewat memasuki the Marathon of Success tetapi akhirnya dia berjaya. Nothing is impossible kan Bang. The race is open and still will be open even you're late comer.

You may start slow but in the middle you become faster.

"It's not so important who starts the game but who finishes it". - John Wooden.

Satu lagi pelajar Ikon saya. Abang you'll be one of my refference points in training. The Great Nazurin.

Para pembaca lain, ambil lah contoh Abang Nazurin ini,"You are never a loser until you quit trying"- Mike Ditka.

Sekarang dah jadi HOD lepas ini, kena letak target baru pula ya Bang, Director of HR. Jangan lupa hidup harus ada tiang gol dan hidup bukan lah MeRRY Go round. Break another ceiling ya. Never stop. Find and get people who can energise you do better than yesterday. Learn like Mosquito, never wait but make efford to find one.

Keep on sticking to Builders as they make you swim and tell sayonara to Destroyers as they can make you sink.

The only advise I'll got for you is:
Do the right thing with right behaviour and you'll get the right outcomes. Syabas Abang dan terimakasih berikan komen ya dan berkongsi cerita. I love you Bang. Cerita mu akan jadi dendangan hidupku. Masterji is in you every time you make success.

Cik Fame kita apa khabar ya? Lama tak dengar khabar.

1 comment:

Noor Jahan said...

Salam Masterji...

Tahniah En. Nazurin!! Juga pada gurunya..!! Tentu satu kepuasan kepada seorang guru apabila melihat anak didiknya berjaya.

Saya sudah mula sibuk dengan preparation untuk pertandingan bulan depan kerana date of submission is end of this month. Satu lagi cabaran untuk saya tempuhi... By the way my presentation to our new President from Japan berjalan dgn baik...he impressed!! Banyak soalan yg diajukan oleh beliau dan juga directors lain. Masa bawak mereka factory tour...Alhamdulillah mereka nampak impak 5S yg telah saya presented tu...