Matlamat utama saya menulis adalah untuk berkongsi pengetahuan dalam bentuk pengurusan dan motivasi untuk pembangunan diri dan kerjaya.
Ingin juga mencurahkan pengetahuan yang ada secara ringkas, mudah dan pantas memandangkan sesetengah individu kurang berminat membaca bahan bacaan(buku) yang tebal dan merimaskan.
Sekadar menyumbangkan sesuatu untuk di manfaatkan sebelum nanti saya di jemput ke SANA.

Buku

Buku

Wednesday, September 28, 2011

Lucas Davenport


Hari ini cerita pasal watak novel pula ya..minat sangat dengan Lucas Davenport.
Thank you Mr John Sanford. Your Davenport had given me many great supports in my field of training, HR practitioner, and as human being.

Lucas Davenport , watak yang dicipta oleh John Sandford telah banyak berikan pengetahuan dan pengalaman pada Masterji. Especially for cases like habitual absent, attemtep theft and many others.

Some key images of Davenport,

1. A Different Police Officer in overall and works in special intelligent force.
2. Walk his role between the styles of a movie star and being a great police officer for justice.
3. Drive a porshe and make his own money through computer games creation and selling.
4. Results oriented and thinking out side the box.
5. Great in PDCA. (Plan do check action )
6. Great in catching sickning people and handled extraordinary cases or unique cases.

....And had many times caught many Maddogs with various personality , status and hobbies and one of it was:
Louis Vullion a young key attorney who reach out those ladies who needs someone else to control their lives. Louis came in and kill em all brutally. Of course Louis was sick.

An attorney who knows about criminal became a killer! It's not easy to trace him.

A Difficult case with an educated killer but Lucas Davenport is much more brilliant! Lucas caught him with creative thinking, commitment and of course, the prime reasons was, Lucas Davenport dislike Maddogs!

Interesting character. Banyak membantu saya mengasah fikiran dalam membentuk diri menjadi lebih berakal dalam menjalani kehidupan. Cuma Lucas Davenport hanya lah watak didalam buku. Kalau dia adalah realiti, ..best juga berkawan dengan nya.

Dulu , Mummy selalu juga pesan kalau baca novel tu memang lah bagus tetapi ada pengaruh nya. Maka biarlah buku atau novel yang dibaca tu bagus dan senonoh. Lama dulu ketika Masterji masih remaja nasihat itu diberikan.

buku buku novel memang hobi Masterji dari zaman remaja. Selalu pesan dengan Mummy untuk belikan. Sekarang boleh sewa dan jual semula.

Lucas Davenport wujud tahun 90 an.

Jangan salah faham suruh baca novel tetapi kalau tak buat apa apa, apa salah nya. Membaca Lucas Davenport ni buat kita asyik dan sedar sedar dah separuh buku. Sambil tunggu train pun boleh baca. Commonsense tambah tinggi.

No comments: