Matlamat utama saya menulis adalah untuk berkongsi pengetahuan dalam bentuk pengurusan dan motivasi untuk pembangunan diri dan kerjaya.
Ingin juga mencurahkan pengetahuan yang ada secara ringkas, mudah dan pantas memandangkan sesetengah individu kurang berminat membaca bahan bacaan(buku) yang tebal dan merimaskan.
Sekadar menyumbangkan sesuatu untuk di manfaatkan sebelum nanti saya di jemput ke SANA.

Buku

Buku

Tuesday, October 11, 2011

The Beginning!


Hari ini Masterji mengajar kumpulan pengurus yang akan di naik kan pangkat ke ketua branch. Tahniah pada mereka. Jangan lupa ya belanja makan nanti.

Pesan Masterji pada mereka,
There will be two perception after your promotion;
" The Top Management either made the right decision to promote you , or it was
completely a wrong decision to be made"

Therefore after knowing the end result of it, please make them think that it was a right decision to be made and being promoted is not the end but a beginning!

Jangan lupa ya samurai samurai sekelian! Good luck and remember that.

Terimakasih pada yang mengirim sms perihal entri semalam, Beauty and The Beast. It's all about supervision, safety and customer service.

Dalam sibuk sibuk conduct training, terbaca pulak kisah penyanyi Ella atau nama sebenarnya Norzila Binti Haji Aminuddin akan menjadi pembuka tirai untuk konsert Whitesnake. Hebat!
Another example of never be a blunt knife. Still performing and consistent. Good Luck.
" A Champion is someone who gets up even when he can't"
- Jack Dempsen.

Terima kasih pada para pembaca yang sudi membaca blog ini. Bersama sama lah kita ke arah yang lebih baik daripada semalam.



1 comment:

Noor Jahan said...

Salam Masterji..

Happy membaca entri ni...wah makin ramai 'leaders' yg dibentuk oleh Masterji...semoga mereka terus berjaya sebagai seorang ketua yang memberi sentiasa sumbangan yg terbaik.

To all new leaders...just to share a quote from Steven Covey, "Management is efficiency in climbing the ladder of success; leadership determines whether the ladder is leaning against the right wall."