Matlamat utama saya menulis adalah untuk berkongsi pengetahuan dalam bentuk pengurusan dan motivasi untuk pembangunan diri dan kerjaya.
Ingin juga mencurahkan pengetahuan yang ada secara ringkas, mudah dan pantas memandangkan sesetengah individu kurang berminat membaca bahan bacaan(buku) yang tebal dan merimaskan.
Sekadar menyumbangkan sesuatu untuk di manfaatkan sebelum nanti saya di jemput ke SANA.

Buku

Buku

Monday, October 17, 2011

Otai yang hebat.


Semalam ketika membaca akhbar Mingguan Malaysia , ada tercatat kisah kejayaan seorang Nenek yang sudah bercucu berjaya mendapat PHD. Hebat!

Never Quick the race. Ketika usia meningkat masih boleh membuka pintu yang tepat. Masih mampu dan gigih mencapai kejayaan. Contoh Otai yang bagus.

Terus terusan berada di lane yang tepat walaupun sudah berumur. Syabas. Rekod yang mulai di perolehi ketika umur meningkat dan bukan rekod yang kegagalan.

Selalunya kita akan dengar " Eleh, dah tua tua ni apalah yang nak buat lagi, dah lambat dah". Tak semestinya. Kalau bertanding mungkin yang remaja boleh tewas.


Winners deliver results and Losers deliver excuses!

Bagi Puan Noor Jahan, Cik Fame thank you for your call last Saturday evening. Jangan risau International ke National ke because you have been to Japan before this and that is considered as International already! Do your best and I believe another breakthrough is on the way.

I pasti you all boleh! Selamat bertanding ya pada minggu ni. Ring my cell phone for what ever news later. Destination is not the success but the journey is!

Pada Abang Nazurin fuhhh hebat nya pengalaman ya. Bancuh simen bukan senang. Takpa, kesusahan adalah guru yang baik. Manusia ni kalau senang selalu, cepat lupa siapa dia!
Kira Abang Nazurin ni macam entri hari ini lah ya..Otai yang berjaya.

Baguslah Bang Nazurin, dah masuk line umur Otai ni, biarlah macam Abang ya, tulis, baca bercakap dan buat benda benda yang mulia dan berfaedah.

Yang penting Abang dapat bezakan bangunan mana yang harus dijejak kan kaki untuk meningkatkan jati diri ketika berada dalam kategori otai dan bangunan mana yang tidak patut!
Rajin menjejak kan kaki ke MIHRM!

1 comment:

Noor Jahan said...

Salam Masterji....

Tabik spring pada otai ni!! Di zaman ini sudah nampak ramai yg terus menimba ilmu tanpa mengira umur...after all "age is just a number"....

By the way thank you very much for your wishing...InsyaAllah memang sentiasa mahu buat yang terbaik, dan sudah tentu akan buat yg terbaik dalam pertandingan ini. Samurai2 HFM akan berada 2 hari di Sunway Pyramid Convention Ctr bermula esok....Kata2 semangat daripada Masterji sentiasa menjadi "pembakar"....