Matlamat utama saya menulis adalah untuk berkongsi pengetahuan dalam bentuk pengurusan dan motivasi untuk pembangunan diri dan kerjaya.
Ingin juga mencurahkan pengetahuan yang ada secara ringkas, mudah dan pantas memandangkan sesetengah individu kurang berminat membaca bahan bacaan(buku) yang tebal dan merimaskan.
Sekadar menyumbangkan sesuatu untuk di manfaatkan sebelum nanti saya di jemput ke SANA.

Buku

Buku

Thursday, November 3, 2011

The Rising Hero; Super Dynisco!

Hari ini dua entri. satu perihal kejayaan Cik Fame dengan 5S dan satu lagi tentang kehebatan Dynisco. Sebuah Manufacturing company di Sri Manjugn Perak yang hebat!

Beberapa bulan yang lalu, sebelum pulang Masterji berikan mereka assgiment. Suruh buat Kaizen improvement. Was was juga takut mereka tak buat tetapi sangkaan Masterji meleset dan mereka memang hebat. Ada sebanyak 114 improvement yang mereka buat. Tahniah Encik Razali dan juga Mr Dragon.

Kemudian dua minggu kebelakangan ini ada program safety disana. Tenaga Pengajar dari Value Guide ialah, Tok Guru Tuan Haji Isa Buyong, Master Q Puan Saniyah Kadir dan Masterji sendiri.

114 improvement itu telah menjolok mata Director C.I nya untuk datang melawat. Director yang bertugas sebagai Continuous Improvement dari luar Negara! Malaysia boleh!

Masterji pi gemba sebab nak tengok sendiri improvement yang dibuat. Turun padang !

Group photo dengan peserta.

Lantai yang bersih dan cantik. Kilang yang hebat!


Masterji asyik check habis aje kan...ha ha ha ..Masterji suka turun padang dan disitulah tempat profit syarikat berkenaan dan bukan di ofis!

Banyak berikan komen. Kagum kerana Pegawai HR mereka Pn Fauziah dan Encik Razali turut serta juga.

Susun atur yang hebat!

Alat safety yang diuruskan dengan cemerlang!
Ada gambar P.Ramlee aka Fazly kat situ sekali...

Tahniah pada Encik Razali, Fazly, Wong, Rani , Shidee dan juga yang lain lain. Masterji salute you all. Memang boleh pergi lagi tinggi. Go Dynisco go!

Pada P. Ramlee aka Fazly terimakasih ya kerana slide yang pertama tu dan begitu innovative slide itu dihasilkan, tak sangka Masterji.

So ready ya..next year kita buat 5S!

No comments: