Matlamat utama saya menulis adalah untuk berkongsi pengetahuan dalam bentuk pengurusan dan motivasi untuk pembangunan diri dan kerjaya.
Ingin juga mencurahkan pengetahuan yang ada secara ringkas, mudah dan pantas memandangkan sesetengah individu kurang berminat membaca bahan bacaan(buku) yang tebal dan merimaskan.
Sekadar menyumbangkan sesuatu untuk di manfaatkan sebelum nanti saya di jemput ke SANA.

Buku

Buku

Wednesday, November 9, 2011

- to +



Sometimes we are like - and not + signs. It means ,negative and not positive.

What you need to do when you are - ?
It's simple.....

Just I in the middle of your - sign. Your - sign will become + finally.

The only person that can change the sign from - to + , is only you. Leadership starts with leading our selves first effectively.

So make your day a + and not - .....Ok....

Pada Cik Fame thank you for your comments. Maaf lama tak menulis pasal sibuk dengan banyak program latihan. Jumpa Sabtu ni ya Insyaallah. Ha ha ha nanti Higashifuji kata Encik Rafi dah tukar jadi actor Bollywoood pulak. Puas pusing keliling nak cari kelengkapan untuk menghadiri jemputan makan malam you all. Anyway thank you and prepared some easy, simple and intresting training activities for you all.

Masterji tumpang rasa gembira dengan kemenangan Aktor Remy Ishak kerana watak dalam filem Cun. Memang filem berkenaan Cun. Kisah seorang lelaki yang tidak gelap mata dengan glamer dunia. Tidak terhegeh hegeh untuk menjadi orang lain selain diri nya. Dia bangga dengan diri nya.
Tidak hirau sama sekali dengan lambakan hidup dibawah sinaran lampu kemegahan dan stail kehidupan groovy ataupun yang kurang norma kejantanan tulin.

Seorang lelaki yang penuh dengan nilai nilai murni dan matang samasekali.

Terimakasih pada semua yang membaca ya.

1 comment:

Noor Jahan said...

Salam Masterji....

Memang sibuk benarnya sekarang ni. Baguslah kalau sibuk...maknanya business makin bagus...kerana ramai yg telah tahu nilai Value Guide...semoga terus sibuk kerana kesibukan Masterji itu merupakan satu kejayaan!!

Wah sudah shopping utk function weekends ni yer....Appreciate your effort!!! Bukan apa just to have fun sesekali dengan warga HFM. Jangan lupa bersedia dengan satu lagu Jamal Abdillah... ada masa utk berlatih lagi tu....hahaha

Berkenaan dgn Motivation Talk tu...I know that you will always deliver the best...that's the reason we choose Masterji!! I juga sibuk dgn pelbagai program...hari ni seharian di GMI Institute @ Bangi...for "Education & Career Fair"...sambutan baik sekali.

Berkenaan dgn entri kali ni...pada saya..either - atau + terletak pada attitude diri kita sendiri. Hanya peratus yg kecil dipengaruhi oleh mereka disekeliling kita. Jangan sesekali menunding jari kepada orang lain...cermin diri sendiri!!!