Matlamat utama saya menulis adalah untuk berkongsi pengetahuan dalam bentuk pengurusan dan motivasi untuk pembangunan diri dan kerjaya.
Ingin juga mencurahkan pengetahuan yang ada secara ringkas, mudah dan pantas memandangkan sesetengah individu kurang berminat membaca bahan bacaan(buku) yang tebal dan merimaskan.
Sekadar menyumbangkan sesuatu untuk di manfaatkan sebelum nanti saya di jemput ke SANA.

Buku

Buku

Thursday, December 8, 2011

School Bus


One of the key strategies of the Great Coach Vince Lombardi is; Don't make things complicated thus make people spend time a lot to understand rather than to do.

So Masterji cadangkan salah satu contoh proses permudahkan adalah seperti bas sekolah kat Malaysia ni, semuanya standard warna oren. Standardization would be a key strategy to move faster.

Masterji sekarang sibuk ke hulu ke hilir mencari jalan untuk sampai ke puncak gunung yang lebih tinggi dari sekarang. Insyaallah , niat yang baik serta usaha yang gigih serta lurus boleh menghasilkan kejayaan. Doa kan lah ya.

Pada Encik Hasrul dari Astro Talent department , thank you so much for your time and a few motivation words.

Juga pada Datuk Chef Wan , thank you so much for your time.

Pada Dato Karam Singh Walia, kalau ada contoh yang menarik dari segi pengetahuan silakan berkongsi. I will always welcome you Dato. Cheersss...

No comments: