Matlamat utama saya menulis adalah untuk berkongsi pengetahuan dalam bentuk pengurusan dan motivasi untuk pembangunan diri dan kerjaya.
Ingin juga mencurahkan pengetahuan yang ada secara ringkas, mudah dan pantas memandangkan sesetengah individu kurang berminat membaca bahan bacaan(buku) yang tebal dan merimaskan.
Sekadar menyumbangkan sesuatu untuk di manfaatkan sebelum nanti saya di jemput ke SANA.

Buku

Buku

Wednesday, August 17, 2011

So what's next?


Salam pada semua pembaca. Sibuk dua tiga hari ini.

If you are promoted , that is good. If you have achieved something that is good. But what are you going to do next? What's your next target?

You may have been promoted recently. Are you slowing down or just maintaining? Wrong and you should not do that. Be prepare for your next move. Your competitor is watching and learning of your high and low performance. The moment you felt complacent, you are not competitive and when you are not competitive, you are sleeping comfortably. There is where you will be overtake.

Your promotions yesterday was for your past achievements. Past is history and next what can you offer? Organization will die if there is nothing new. Performers will die if they are not competitive anymore. They've gave you the promotions for what you done before but at the same time waiting and very much looking forward whether they had given the promotions to the right people. They are waiting from your something new, better and more profitable!

So don't stay complacent, always ask your self ...So what's next?

Pada Encik Azaman, ha ha ha ya macam Multi Level Marketing pula. Seorang kaya menjadikan yang lain kaya. Tak pa and is always welcomed! Ya kalau seragam kadang tak ceria pula ya..life kadang macam Bollywood bewarna warni..Anyaway kalau MLM, You are one of the contributor. Dah hantar komen pakai sms dan hantar masuk blog pulak. thank you ya...I hargai.

Pada my great learner, Cik Fame , Puan Noor Jahan, thank you for the comments.Ya Insyaallah kita sama sama berkongsi pahala. Semalam Puan Saniyah Kadir report perkembangan Higashifuji....kata dia tahap WOW!

WOW tahap tertinggi dalam kecermerlangan organizasi. Bak kata Robin Sharma
"Be a merchant of WOW.....In this experience economy, we now live in, the customers must be taken on a journey from start to finish that makes them go "WOW" ".
Higashifuji is WOW and The HR Key person Cik Fame is also WOW! Keep it up ya.
Seronok kami berborak semalam. Macam macam good points yang Master Q Puan Saniyah Kadir cerita.

Pada The One, hah lama tak perangat blog Masterji...baru balik Checko ya...ya benar perkara yang kita bawa pulang bila kita ke sana nanti. dua dari nya ada di Blog ini. Tepat dan saya sendiri terharu. Syukur kita berada di landasan ini dengan kedua perkara yang yang akan kita bawa pulang kesana. Amal jariah pengetahuan dan ilmu pengetahuan. Kaya di dunia, bangkrap di akhirat pun tak guna kan. Marilah bersama kita menulis dan berkongsi pengetahuan pada yang lain. Mungkin blog seperti ini yang tidak merapu dan double meaning tidak kerap di lawati seperti kedai buku yang pelanggan nya boleh kita kira dengan jari tetapi agenda harus diteruskan. Walaupun minoriti tetapi kadang dalam organizasi yang besar kejayaan nya digerak kan oleh minoriti. Wayang yang berkualiti selalunya kurang orang tetapi berjaya dalam kelas yang lebih gemilang.
Thank you The One...

Pada Cik Suhana, lama tak jumpa ya. Ya masih ingat Masterji buat 5S disana. Apa khabaq orang Kedah. Lama dah tak pi makan nasi kandaq kat sana. Lagu mana dah sekarang ni kat sana? Harap masih baguih no...ha ha ha tukar slang pulak dah. Hope the best for your company ya. Insyaallah akan sampai ke Sg Petani lagi. Masih ingat macam mana kami sesat jalan nak ketempat anda dulu. Terimakasih ya hantar sampai ke kedai makan dulu. Ha ha ha. Itu gambar lama. Sekarang dah lain. Anyway thank you.

Pada Ron 97 , dah habis periksa kan...ha ha ha ha tension habis ya...amacam senang tak jawap soalan? Ada jumpa Bomoh tak tanya soalan apa yang keluar..ha ha ha...tak pa don't worry saya yakin anda semua boleh lulus kerana begitu lah terrernya ketika berada dalam kelas. Hope the best ya.

Pada yang lain lain thank you so much. Pada Cik Wanita bertudung Hijau...apa khabar? Harap sihat ya.


No comments: