Matlamat utama saya menulis adalah untuk berkongsi pengetahuan dalam bentuk pengurusan dan motivasi untuk pembangunan diri dan kerjaya.
Ingin juga mencurahkan pengetahuan yang ada secara ringkas, mudah dan pantas memandangkan sesetengah individu kurang berminat membaca bahan bacaan(buku) yang tebal dan merimaskan.
Sekadar menyumbangkan sesuatu untuk di manfaatkan sebelum nanti saya di jemput ke SANA.

Buku

Buku

Tuesday, August 30, 2011

Take Charge

Amacam Raya? Best Tak? Mesti best kan.
Hati hati di Jalan Raya ya.

Sempena Hari Kemerdekaan Malaysia yang ke 54, kita harus rasa berbangga dan bersyukur kita bebas dari cengkaman , kita bebas untuk memerintah dan kita bebas untuk berdiri di atas kaki kita sendiri.

Selalunya bila kita bertemu, kita akan mengucapkan "TAKE CARE YA"...Huh , apa kata kita tambah lagi sikit..."YOU TAKE CARE AND TAKE CHARGE" .

Kita harus stand up to manage ourselves. Leadership is within. Everyone has that talent inside us , It's just kept inside and never use as we thought leaders are the one who only had positions. Wrong! We are all leaders. Take Charge and make success!

Take Care sahaja tidak mencukupi. Kita harus Take Charge,Take Control and be success!Selitkan sedikit ayat ayat motivasi pada percakapan kita pada siapa jua, ia bukan untuk menunjuk kita pandai tetapi mungkin anda berjaya menyelamatkan satu jiwa yang sedang merana, satu jiwa yang sudah putus harapan dan satu jiwa yang sedang berada diambang kehancuran atau kemajuan.

Anda boleh jadi penyelamat yang cemerlang! Lihat keliling anda dan pasti ada seseorang yang sedang menunggu kata kata peransang untuk membuka buku baru cuma suis mentol itu belum dipetik lagi. Jadi kan lah diri anda sebagai pemetik suis itu!

Malaysia sudah maju dan akan lebih maju , if we can take charge to iniatiate more happenings instead of just take care!

Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan yang ke - 54.

Salam Raya dari Masterji.

2 comments:

catwoman said...

Salam Cikgu, Selamat Hari Raya dan maaf zahir batin.

Boboi sihat? Raya tahun nie berapa pasang baju raya? Sure best kan balik kampung dan main bunga api..

Saya tahun ni raya kat spital, teman anak yg sakit sejak balik dari asrama. Teruk jugak keadaan dia tapi alhamdullilah, makin sihat nampaknye.. Cuma lagi 3 4 hari baru boleh keluar wad.

Back to the topic, yes we have to take charge in our life. Allah takkan mengubah nasib seseorang itu melainkan dengan usahanya sendiri. So its up to us to take charge and make a difference.
I always believe that I can do better, I can be better. Even when times were tough, I always believe things will get better.. Even sometimes its not..

Yes, all of us just need that little push to change our life. A little motivation that inspire to change and do better, it could be family, husband, kids or it could just be some aquitance at the work place. Or it could just be YOU. Always think positive and say something that will motivate other people. Who knows.. it could be your words that change their life..
You never know..

Catwoman..

Anonymous said...

Whats up! I just would like to give an enormous thumbs up for the good info you will
have right here on this post. I shall be coming again to
your blog for extra soon.

Here is my site seo tips for blogger blogs