Matlamat utama saya menulis adalah untuk berkongsi pengetahuan dalam bentuk pengurusan dan motivasi untuk pembangunan diri dan kerjaya.
Ingin juga mencurahkan pengetahuan yang ada secara ringkas, mudah dan pantas memandangkan sesetengah individu kurang berminat membaca bahan bacaan(buku) yang tebal dan merimaskan.
Sekadar menyumbangkan sesuatu untuk di manfaatkan sebelum nanti saya di jemput ke SANA.

Buku

Buku

Thursday, August 11, 2011

Triple K!


My advise today to a group of students;

" A Lot of people don't get anywhere with their job because they spend far too much time doing their job which is good but it would be far better if we can avoid from being invisible to important people in the organization"

The key word is:
GET YOUR FACE KNOWN,!
GET YOUR NAME KNOWN,!
GET YOUR ACHIEVEMENTS KNOWN!

Ok guys!

Pada Cik Fame...wow banyak nya agenda Puan Noor Jahan! 5S Innovative Competition pulak dan gotong royong di bulan puasa. Hebat ya . Tau kenapa? Bukan senang menerapkan kebudayaan cemerlang ditempat kerja. Kadang untuk mengubah manusia mengambil masa bertahun tetapi anda berjaya membuktikan ada jalan nya dan boleh! Tahniah ya. Ha ha ha dah tempah baju raya ya. A well prepared person ya. Masterji baru saja nak mula. Tentu banyak buat kuih ya. Apa kata buat satu model kuih baru tahun ini, Kuih 5S! Ok tak idea nie...Puan Noor Jahan yang saya kenali bukan boleh dipandang rendah...silap silap nanti dia buat betul betul macam buat lagu 5S ..tak ada syarikat lain yang buat tapi dia mampu dan boleh buat. Ha ha ha kalau ada nanti Masterji datang rakam gambar ya.

The One jumpa saya hari ini kata baru balik dari Checko! Wow best ya. Siang lebih panjang dari malam dan puasa nya lebih lama. Lebih lah pahala nya tu...Great The One. Nanti boleh lah share experience ya.

1 comment:

Noor Jahan said...

Salam Masterji....

Entri kali ni ringkas tapi penuh bermakna. Kita mesti selalu fikir utk naikkan diri kita satu level atas dari yg lain. Jangan sesekali berasa selesa kerana kita akan tenggelam dalam keselesaan. Pastikan kita ke hadapan apabila diperlukan....jangan rasa malu...yakin boleh!!!

Biskut 5S?? Bagus cadangan tu. Terima kasih kerana memberi satu satu idea. Boleh dipertimbangkan. Terus terbayang kat kepala saya satu aktiviti utk next year. Adakan satu hari utk komiti 5S buat jualan amal biskut 5S yg dibuat sendiri oleh komiti. Amacam??