Matlamat utama saya menulis adalah untuk berkongsi pengetahuan dalam bentuk pengurusan dan motivasi untuk pembangunan diri dan kerjaya.
Ingin juga mencurahkan pengetahuan yang ada secara ringkas, mudah dan pantas memandangkan sesetengah individu kurang berminat membaca bahan bacaan(buku) yang tebal dan merimaskan.
Sekadar menyumbangkan sesuatu untuk di manfaatkan sebelum nanti saya di jemput ke SANA.

Buku

Buku

Friday, December 23, 2011

Yang Mana Satu Idaman Hati.



"START WITH END IN MIND"
- Stephen R. Convey.


Ada jua jenis kategori pekerja yang selalu sibuk ;
1. Mereka yang tahu kenapa mereka sibuk dan apa yang mereka akan capai!
2. Mereka yang sibuk tetapi tidak tahu kenapa dan apa yang telah dicapai!

Plan your day in advance and visualize what you want to achieve at the end of the day.
Orait readers!

Instead of being a busy person , be a productive person so lets shift our mind set.

To my great supporters,
Pada Encik Zakaria Abdul Rahman , thank you for your comments and email. Dari Proton ya. Sure pasti kita boleh berkenalan tak ada masalah. Please by all means you are welcome to the blog. Pada kiraan saya cara Encik Zakaria berikan komen bagaikan anda juga punyai asas yang kuat dalam bidang pengurusan. Bagus. Let's work together to energize the rest including ourselves to make a better tommorow.

Pada Cik Fame Puan Noor Jahan, thank you pasal sms for Junior. Good exposure for him. Nak minta tolong sikit, boleh share tak pasal presentation di Sarawak. Thank you Sifu.

Hah Masterji happy sikit pasal cerita Don 2 dah ditayang kan. The King is back. A Character with strong determination point, A problem solver, Someone who never quick from the race and always breakthrough obstacles,.... is back!

Mera Don!

1 comment:

Noor Jahan said...

Salam Masterji....

Alhamdulillah...bertambah2 pembaca blog ye. Apa yg baik dan bermanafaat mestilah dikongsi bersama..baru betul. Anyway sorry for the delay, definately I will share my experience in Sarawak in your blog...

By the way...just to check with you because I have put in my comments in yr recent entries, i.e. I'm getting old & Taichi Master, but it didn't appear...any technical problem? Just checking because normally the comments will appear once you insert new entry....