Matlamat utama saya menulis adalah untuk berkongsi pengetahuan dalam bentuk pengurusan dan motivasi untuk pembangunan diri dan kerjaya.
Ingin juga mencurahkan pengetahuan yang ada secara ringkas, mudah dan pantas memandangkan sesetengah individu kurang berminat membaca bahan bacaan(buku) yang tebal dan merimaskan.
Sekadar menyumbangkan sesuatu untuk di manfaatkan sebelum nanti saya di jemput ke SANA.

Buku

Buku

Friday, November 2, 2012

WIRA IBU DAN BAPA


Mummy menghubungi saya pagi ini.
"Apit(nama timangan saya), tahniah ya nak, buku Apit dah masuk TV. Hadiah istimewa untuk Mummy. Terima kasih ya nak".
Saya hanya mampu menjawab, "ya Mummy ya...".
Serentak dengan itu, kelopak mata saya mula menakung air yang menunggu waktu untuk mencurah. Saya cuba menahan sebak dan mengelak dari takungan air mata itu pecah dan berlenang.

Mungkin kita tidak mampu menjadi wira kepada negara, apatah lagi wira untuk dunia tetapi sebenarnya kita mampu menjadi wira-kepada ibu, isteri dan anak-anak-lebih dari itu mungkin wira kepada rakan.
Setidaknya, berjuanglah untuk seorang ibu dan menjadi wira untuk mereka. Tataplah gambar ibu dan bapa dan bisikkan pada diri sendiri, "aku akan menjadi wira pada mereka, mesti!".

Saya juga percaya, apa yang kita berikan pada ibu dan bapa maka itulah nanti yang akan diberikan oleh anak-anak kepada kita.

Terima kasih Mummy. Satu pengembaraan hidup yang hebat bersama Mummy.

1 comment:

Noor Jahan said...

Salam Masterji...

Bangganya mummy atas kejayaan anaknya yg tidak putus2. Teringat saya pepatah yg very simple dan sentiasa disebut2..."bersusah2 dahulu...bersenang2 kemudian"

InsyaAllah Masterji akan terus meraih kejayaan dan bukan menjadi HERO pada mummy & family tapi HERO kpd rakan2 seperjuangan. Syabas!!