Matlamat utama saya menulis adalah untuk berkongsi pengetahuan dalam bentuk pengurusan dan motivasi untuk pembangunan diri dan kerjaya.
Ingin juga mencurahkan pengetahuan yang ada secara ringkas, mudah dan pantas memandangkan sesetengah individu kurang berminat membaca bahan bacaan(buku) yang tebal dan merimaskan.
Sekadar menyumbangkan sesuatu untuk di manfaatkan sebelum nanti saya di jemput ke SANA.

Buku

Buku

Wednesday, November 3, 2010

Clean


Salam hormat pada semua pembaca yang di kasihi. Apa khabar?

Cik Fame kita Pn Noor Jahan, syabas atas pencapaian anda. Kalau ada orang nak melawat kilang untuk belajar pasal 5S bagaimana ya. Mungkin kita boleh berkongsi. Pn Noor Jahan sekarang dah jadi Cikgu juga.

Pada Brader Nazurin, from the Coconut gang, thank you for your comments. Sebenar nya saya juga rasa terharu bila dengar Abang sanggup travell dari Ipoh ke PJ. Benar kata Abang, lagi banyak kita belajar, kita akan rasa lebih kecil rupa nya. Banyak benda yang kita tak tahu. Terima kasih kerana menjadi follower blog Masterji. Sila kan berkongsi pandangan ya.


Life is short so use it correctly,

"Good people do not need laws to tell them to act responsibly, while bad people will find a way around the laws "
- Plato

BUT, REMEMBER...

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"
- Abraham Lincoln.

Selamat Hari Deepavali pada kaum India dan selamat bercuti bagi yang lain.

2 comments:

Noor Jahan said...

Master Ji...berkongsi apa yg saya tahu sudah tentu tapi lebih afdal dgn "GURU" iaitu Master Ji yg lebih pakar.... Saya anak murid Master Ji yg menurut perintah!!!

one said...

Salam masterji,

Lama tak masuk sni... Busy sikit. I love the statement from Abraham Lincoln. Na tambah sikit. Nie buku latest yg sy tgh baca regarding OBI. " Attitude—it’s the control center for your life; it will determine how high you will go or how low you will stay.”
— Dr. Creflo Dollar

rgds

One&Only