Matlamat utama saya menulis adalah untuk berkongsi pengetahuan dalam bentuk pengurusan dan motivasi untuk pembangunan diri dan kerjaya.
Ingin juga mencurahkan pengetahuan yang ada secara ringkas, mudah dan pantas memandangkan sesetengah individu kurang berminat membaca bahan bacaan(buku) yang tebal dan merimaskan.
Sekadar menyumbangkan sesuatu untuk di manfaatkan sebelum nanti saya di jemput ke SANA.

Buku

Buku

Saturday, April 23, 2011

Bieber!

Wow! Justin Bieber bikin Tsunami! Konsert Justin Bieber mendapat sambutan hebat walaupun ketika hari hujan. Baru 17 tahun sudah bikin sejarah. Kegilaan ramai remaja hari ini.

Tiket yang berharga RM 888 pun sold out! Banyak tu jumlahnya boleh beli berpuluh buku.
Apa yang Masterji baca tentang beliau ada kena kaitan dengan topik kita yang lepas, Reference point. Beliau memetik Michael Jakson sebagai reference point dan banyak corak tarian nya seakan mirip seperti Michael Jakson. Moon Walk dan macam macam lagi.

Blue Ocean atau strategi laut birunya agak menjadi ketika ini. Making competition irrelevant.

Dari segi kejayaan dipentas amat menarik tetapi dari segi personaliti , Masterji tak tahu nak tak nak komen.

Pada anak anak remaja, jangan pula terlupa dengan budaya kita dan apa yang dibenarkan dan apa yang tidak sewaktu berada di dalam aura Bieber!

Bagi yang merindui Michael Jakson mungkin bisa melihat prestasi Bieber. Any way the point is, take his idea into workplaces. Make different and make competition irrelevant! Be The Best of You!

Pada para pembaca, terima kasih kerana membaca. Masterji ada pesta buku di KL, konsert buku pun penting juga ya selain dari konsert Bieber.


No comments: