Matlamat utama saya menulis adalah untuk berkongsi pengetahuan dalam bentuk pengurusan dan motivasi untuk pembangunan diri dan kerjaya.
Ingin juga mencurahkan pengetahuan yang ada secara ringkas, mudah dan pantas memandangkan sesetengah individu kurang berminat membaca bahan bacaan(buku) yang tebal dan merimaskan.
Sekadar menyumbangkan sesuatu untuk di manfaatkan sebelum nanti saya di jemput ke SANA.

Buku

Buku

Friday, April 8, 2011

Kaki Bakar!

Encik Azaman, I salute your net work. You are really a Don ya...Mubarak Ko Azaman Ji. Well testimonial completed. Does adding up to our legacy. Ha ha ha. Saya cuma nak panjat bukit tapi terlepas ke gunung. Selalunya orang nak panjat gunung tak dapat jatuh ke bukit. Tapi saya terlajak pula ke gunung.

Anyway as beeing stated in many of my previous notes, My goal post will always a Manager. Extra is bonus. A former toilet cleaner like me dapat sampai ke Bukit pun jadi lah. Tapi kalau dah terlajak it would be a more comfortable strength for me. I can use it to tell the world that anyone can do better if you wanted to and as such the living example is here. Apa yang Abang Man komen dalam entri A Gifted School itu amat cemerlang. Terimakasih. Qualification is just entring point to a race of the Marathon called success . We will have to struggle everyday with extra efforts. Bak Kata Pn Saniyah Kadir, Extra Miles.

Kalau yang ada kelulusan tu present project improve produktiviti 20% kita kena lah buat lebih, bukan lebih sikit tapi lebih banyak dari dia. Tetapi orang seperti saya memerlukan kaki bakar Bang. Kami adalah operator yang akan berjaya kira nya diadun kan dengan tepat oleh senior kami. Kami perlu di bakar untuk melihat jembatan kemajuan. Kami perlu di hasut untuk mencari sekeping kertas yang bermaruah. Kami harus diapi apikan supaya mara ke hadapan itu adalah dunia yang lebih indah.

Dan anda adalah salah seorang kaki bakar kelas atasan. Abang telah membakar ramai orang untuk melihat ke hadapan. Membakar mereka supaya mereka bukan lah dikenali sebagai Bebanan tetapi keuntungan. To that I must say thank you.

Dalam organizasi ada dua jenis kaki bakar, kaki bakar untuk menjadikan anda boleh berenang dan kaki bakar yang membuatkan anda tenggelam. Pilih yang terbaik dan yang berfaedah.

Seminggu sekali pilihlah seorang kaki bakar yang positif untuk dijadikan teman bicara agar anda akan sentiasa diberikan insprasi untuk terus berjaya. Mentol yang hampir malap harus di cari alat agar terang menyala semula. Ada banyak kaki bakar yang boleh membantu. Talk to them and don't shy. Exchange view with them. Let them deliver every superb magic words in their mind and practices. Take it and if you cant practice it immediately it's ok and at least you had some new inspiring words for your self!

Thank you Encik Azaman.

Pada Pn Noor Jahan ...wow Auditor check inventory kalau lulus kira hebat! Tahniah ya. Tanpa Masterji boleh jalan dan itu lah dikatakan Black Belt Student. Mubarak Ko Jahan Ji. Teruskan dan masuk pertandingan kerana ia boleh menjadi kaki bakar yang berkesan. Dan saya ramalkan anda boleh menempa nama yang lebih besar. Higashifuji adalah gifted school for you. They gave you solid opportunity to make research and making you know your capabilities better. Betul tak?

Thank you Cik Fame dan Masterji tak pernah lupa kecemerlangan anda dan juga syarikat anda. Jangan lupa 6S dan seterus nya 7S kerana cabaran adalah salah satu kaki bakar yang hebat.

1 comment:

Noor Jahan said...

Salam Masterji....

Kaki bakar tidak ramai tapi kaki belit, kaki kelentong lagi ramai...he..he... Gurau jer Masterji.

Anyway, kaki bakar yg baik dpt membakar semangat mereka yg ingin berjaya tapi kurang keyakinan / panduan. Kaki bakar ni kalau kata halusnya 'motivasi'. Jgn sesekali jadi kaki bakar yg negetif yer!!

Mcm Masterji la....dah ramai orang you dah 'bakar'!!! Teruskan aktiviti 'pembakaran' yg positif tu!!!