Matlamat utama saya menulis adalah untuk berkongsi pengetahuan dalam bentuk pengurusan dan motivasi untuk pembangunan diri dan kerjaya.
Ingin juga mencurahkan pengetahuan yang ada secara ringkas, mudah dan pantas memandangkan sesetengah individu kurang berminat membaca bahan bacaan(buku) yang tebal dan merimaskan.
Sekadar menyumbangkan sesuatu untuk di manfaatkan sebelum nanti saya di jemput ke SANA.

Buku

Buku

Friday, June 24, 2011

80 copies per second!


"On July 16,2005, Harry Potter and the half-Blood Prince was released, destroying the previous book's sales record: on the first day of sales, it sold 6.9 million copies in the United States alone. That's about 80 copies per second! In February 2004, Forbes magazine estimated that Rowling had ₤576 million or more than a billion dollars, this would make her the first person ever to overcome a billionaire from writing books. Idea of Harry Potter came while she was stuck on a delayed train between Manchester and London."

Ok everyone...Masterji percaya semua orang ada imagination. Mana tahu ia boleh ditukarkan dengan wang dan terus jadi lumayan. Jadi penulis buku pun boleh jadi kaya raya. Di Malaysia kita juga ada banyak sumber yang boleh ditulis dan dipasarkan dengan baik. Tak semestinya anda bukan penulis anda tidak boleh menulis. There is no such rules. Setiap orang ada imaginasi yang mungkin fantastic! Mulakan dengan pensil dan sekeping kertas ataupun jangan risau perihal edition ke apa ke...janji tulis dulu. Do first and and Do it Now!

Jangan risau perihal format dan sebagainya. Kemudian nanti boleh diperbaiki. So kalau ada idea silakan...

Pada Encik Azaman, ha ha ha tengok blog Masterji masa kerja rasa nya jawapan tu senang. Sudah pasti boleh sebab kalau bila bekerja pun kita akan menghadiri mensyuarat dah tentu benda yang sama juga dihulurkan, Macamana nak plan, macamana nak organize dan sebagai nya kan...malah memang itu lah tujuan Masterji, digunakan sewaktu kerja dan tools sampingan. Dalam tempat kerja, mengunakan masa untuk membaca working procedure atau working knowledge material is Value Added job because Value Added Job needs Value Added ideas .

Therefore you need Masterji because he's from Value Guide Training Provider! Ha ha ha corner sikit pulak...boleh ya Bang Man, ...kalau bukan blog Masterji pun tak pa selagi ia bersih, dan ada kaitan dengan tools kerja atau kemajuan. diri. Lagi pun ada juga hari waktu kerja kena pergi training kan..training tu dibayar beribu ringgit juga. So this blog is training program as well in fact better because it is free and honest so why not. In fact it is a self explanatory blog because at any time the readers can justified the contents in it and tell the Bossess, this blog makes me and my workplace to become better than yesterday with no cost from the reader and the employer!

Dan ada juga organization yang tak pernah hantar orang pergi ke training so this blog can be the replacement. In fact Bang Man, many of the clients that I ve met, their bosses or MD circulated the blog address for their staffs for their learning points and mind set adjusment. Thank you Sifu...

2 comments:

Noor Jahan said...

Salam Masterji....

Walaupun dapat bercakap sekejap semalam di telefon, tp sempat jugak Masterji beri kata2 semangat....TQ very much!!!

By the way, tidak lupa terima kasih saya kepada En. Azman... saya juga selalu dengar Masterji bercerita tentang kehebatan En. Azman. Semoga kejayaan sentiasa mengiringi En. Azman....TQ again for sharing....in this blog.

Wah...buku Harry Potter? Sales yg luarbiasa!! Buku Masterji juga akan keluar tidak lama lagi. Tentu hebat isikandungan buku tersebut....sehebat Masterji!!! Strategi pemasaran mesti dibuat dan paling penting cara promosi. Ooopsss..sorry saya taklah tahu sangat berkenaan sales tapi ada juga something yg sudah ada dipasaran tapi diketahui oleh ramai orang. Sape rugi?? Tapi saya percaya Masterji sudah membuat perancangan yg terbaik demi keluaran buku yg pertama....

Wangi74 said...

Hi MarterJi,

I nak tulis autobiography..can you give me some advise pls;0-This is Azlina..from yr 'minum petrol class':)