Matlamat utama saya menulis adalah untuk berkongsi pengetahuan dalam bentuk pengurusan dan motivasi untuk pembangunan diri dan kerjaya.
Ingin juga mencurahkan pengetahuan yang ada secara ringkas, mudah dan pantas memandangkan sesetengah individu kurang berminat membaca bahan bacaan(buku) yang tebal dan merimaskan.
Sekadar menyumbangkan sesuatu untuk di manfaatkan sebelum nanti saya di jemput ke SANA.

Buku

Buku

Monday, June 13, 2011

I feel great Sir !

Hah ! tu dia....ada yang lagi tinggi dari Masterji....Mr Clown yang Masterji jumpa di Genting Tempoh hari pada awal bulan June ini. Masterji ada talk di sana. Waktu training tengah break untuk di sambung pada waktu petang, Masterji pusing pusing keliling untuk melihat aktiviti yang dilaksanakan.

Jumpa Mr Clown, Masterji tanya dengan dia dan bergambar sekali. Perkataan yang keluar dari mulut nya amat bermakna dan berikan pengajaran.

" Hi , How do you feel being in this role" Soal Masterji.
" I feel great Sir" Jawap nya pada Masterji.

Dia berikan impression yang positif tentang kerja nya. Ia dapat mencerminkan betapa dia yakin pada kerja yang dilakukan. Sungguh positif. Kadang kadang kita bila ditanya oleh orang lain," Macam mana kerja"....mungkin kita akan jawap "Ok lah....emm..." .

Therefore bila orang tanya kita harus jawap secara firm dan confident macam Mr Clown maka persepsi pendengar akan jadi berbeza. Terutama bila anda masuk sessi interview untuk kenaikan pangkat ataupun memohon jawatan.

Lepas tu Masterji makan makan angin sambil rakam gambar sementara menunggu waktu program bermula.
Tunggu entri lain kerana ada satu lagi aktiviti yang boleh beri pengajaran untuk meningkatkan keyakinan diri.

Selalu dan agak kerap ke Genting dan setiap kali pergi pasti ada kenangan manis dan aktiviti yang boleh berikan mesej pengetahuan.

3 comments:

one said...

Salam masterji,

Ari nie byk pulak comment. Jgn marah. Nie free sikit and bored so layan la blog.

Apa nak dimalukan dgn keje yg kita buat. Janji halal and one more thing we are the specialist in our work. So tiada apa yang perlu dimalukan. I am proud of myself that must be the words comes out from our mouth when we get up in the morning. This would boost our energy immediately.

Rgds

One & Only

Sania said...

Cantik gambar Masterji dengan Mr Clown tu ya... Ada yang lebih tinggi dari Masterji rupanya hahaha. Siapa yang snap gambar tu ya?
Komen Dr. Fatini dalam entry Memory tu memang betul.. Tentu Dr dah lama mengenali Masterji kan.. Masterji yang saya kenal 19 tahun dulu memang tak berubah. Maintain handsome. Sebelum atau selepas conduct training., semasa berjalan dengan Masterji, begitu banyak senyuman-senyuman manis, kata-kata manis dan layanan-layanan manis. Aduh..kadang saya pun naik segan menumpang tuah...jalan dgn 'star'. Tapi skrg saya dah biasa dengan keadaan tu. Keep it up Masterji!

Noor Jahan said...

Salam Masterji....

Bangga dengan kerja kita secara automatik akan motivasikan diri kita sendiri. Justru kita akan melakukan kerja kita bersungguh2 dan kebanggaan akan bertambah apabila berjaya melakukankannya dengan baik. Dalam ertikata lain, kita gembira / enjoy performing our job!!!

Nak usik sikit ni....bukan main berposing lagi Masterji di Genting ya!! Senyuman Masterji & Mr. Clown sama manis!!!