Matlamat utama saya menulis adalah untuk berkongsi pengetahuan dalam bentuk pengurusan dan motivasi untuk pembangunan diri dan kerjaya.
Ingin juga mencurahkan pengetahuan yang ada secara ringkas, mudah dan pantas memandangkan sesetengah individu kurang berminat membaca bahan bacaan(buku) yang tebal dan merimaskan.
Sekadar menyumbangkan sesuatu untuk di manfaatkan sebelum nanti saya di jemput ke SANA.

Buku

Buku

Friday, July 8, 2011

BYC


Today was a busy day for me. Since morning till late evening meeting with clients. 4 groups of people. Thank you Cik Rozita and to your team partner and your cunning Boss Pn Safura for the meeting today. It was learning session for us. Sure I will give the best to your company. Don't worry , the program will be how to do approach..ok. Thanks for the tea.

Second meeting was with Black belt student, Pn Noor Jahan aka Cik FAME...Wow..banyak yang Masterji pula belajar hari ini daripada dia. Sure, I can see you will be a permanent legend in the company. You make something existed in your company even one day later you won't be around anymore. Hebat leadership cara ni. Legacy yang unggul. Salute you...nanti saya akan sharekan dalam entri yang akan datang. Tak rasa meeting kita hampir 3 jam ya...ha ha ha sibuk cerita pasal success tips and kenapa ia penting. Hebat slogan dan susun atur di syarikat Puan. I bangga dengan dengan pencapaian Pn Noor Jahan. Thanks for the coffee and senyuman masih lagi seperti dalam gambar entri fame dulu ya..maintain. Cuba nak belajar tak dapat dapat jugak...tension ni. Ha ha ha.

3rd meeting with my senior Proff Dr T.M. Carlton. Fantastic speeches and inspiring advice. Sir, nice talking to you and thanks for the support.

4th Meeting dengan Cik Sheila, Senior Manager and your team members. I hope my 45 minutes lectures in the meeting we shared was effective for your team members. Cik Sheila thanks for the light refreshments ya and the gift. Seronok kan sessi hari ini penuh dengan suasana gelak dan seperti yang dikomen oleh team member anda simple , easy and encouraging! Cuma dah lewat petang Masterji ada batuk sikit ...banyak minum ais kot..ha ha ha.

Masterji nak share dengan pembaca apa yang diberikan dalam meeting ke empat tadi. Very simple. BYC ...Believe You Can tajuk nya.

The root cause of success and failure ialah diri kita sendiri. Kita harus percaya yang kita boleh berjaya. Ada matlamat tetapi tiada kepercayaan pada diri sendiri akan buatkan kita tetap tak kemana. Dua manusia yang berjaya dan memegang prinsip BYC telah dikongsi bersama.

"It's lack of faith that makes people afraid of meeting challenges, and I believed in my self"
- Muhammad Ali.

Success starts we self believed you can and you will be able to do it! That will shape your mind set and when mind set is right, results of behaviour will be the same.

"You have to believe in yourself, that's the secret. Even when I was in the orphanage, when I was roaming the street trying to find enough to eat, even then I thought of my self as the greatest actor in the world"
- Charlie Chaplin.

BYC policy should be with us every moment . When you get new project..it's BYC! when you get new difficulties..it's BYC!

So if I believed you can and why don't you yourself believed that you can!

Pada Encik Azaman, thank you for entri semalam. Hari ini email yang baru ya. Terimakasih Encik Azaman. Banyak keuntungan yang kami dapat daripada sumbangan anda! Network friend yang dikatakan sebagai "P" yang berguna seperti komen Pn Noor Jahan. Kita akan berjumpa dua jenis P ...Pembina atau perosak. Thank you Bang Man.

No comments: