Matlamat utama saya menulis adalah untuk berkongsi pengetahuan dalam bentuk pengurusan dan motivasi untuk pembangunan diri dan kerjaya.
Ingin juga mencurahkan pengetahuan yang ada secara ringkas, mudah dan pantas memandangkan sesetengah individu kurang berminat membaca bahan bacaan(buku) yang tebal dan merimaskan.
Sekadar menyumbangkan sesuatu untuk di manfaatkan sebelum nanti saya di jemput ke SANA.

Buku

Buku

Friday, December 31, 2010

Ready! Aim! Fire!


Pasukan Malaysia buat pertama kalinya telah berjaya menjuarai Piala AFF Suzuki 2010. Yes! Tahniah dan kita dapat cuti. Tambah lagi satu hari untuk kita menghabiskan masa dengan keluarga. Timming yang cantik. Dapat lah kita berjalan bersama keluarga atau membeli persiapan sekolah anak anak. Nak cari bas sekolah ke, nak cari taska ke, nak cari bag sekolah ke, esok boleh guna. Guna kan lah dengan baik. Tiada jaminan kita masih hidup pada cuti tahunan sekolah tahun hadapan maka guna kan lah dengan baik dan pahat lah seberapa banyak kenangan dengan anak anak dan keluarga.


Alhamdulillah syukur, pada tahun ini, Masterji dapat juga mencapai agenda untuk melaksana kan blog ini. Sebenar nya ia adalah salah satu agenda tahun 2010. ada sebanyak 126 entri. Harap semua entri berkenaan dapat lah memberikan kita bersama sama panduan hidup yang baik dan juga pengetahuan yang berfaedah. Terimakasih pada semua sokongan dan masa yang di berikan. Untuk peminat yang baru menjadi member , Cik Lilly Kamaruddin, terimakasih banyak kerana sudi mengikuti dan menyertai blog ini. Welcome and give us some good sharing.

Tahun ini sudah hampir menutup tirai. So, apa nak buat tahun depan ? Apa agenda, apa haluan, apa target tahun 2011? Hah ! jangan biar kan masa berlalu begitu sahaja. Do something , at least one important thing. Come on guys. Bagi yang dah veteran macam Masterji ni, ayuh, cuba fikir kan apa nak buat. Late start up but happy ending. Betul tak Pn Noor Jahan ? Boleh! Pasti boleh!

Tutup tirai 2010 dengan pencapaian, kemuliaan dan nilai murni. Buka tirai 2011 dengan doa yang baik, usaha yang sungguh sungguh dan nilai diri yang bersih, berperikemanusiaan, dan daya saing yang tinggi.

Anda boleh, saya boleh dan kita boleh!


Bila masuk tahun baru, ramai yang berazam, READY, AIM, FIREEEE....tapi ada juga yang READY, AIM, ....and no fire.
Bila nak fire, tak pasti. Silap hari bulan, tangguh ke tahun 2012 dan seterus nya macam tu lah rutin nya.

In my experience , I noticed 2 levels of people with regards to READY, FIRE , AIM:
1. They plan, they strategies it and do it!
2. They plan, they talk and no action at all!

Most important is start to do it. There is no solid success formula in the world, if there is many would have been rich, and even we fall in between of the procees of achieving, stand up back and learnt from mistake and move on.

So, READY, AIM AND FIRE!....,

Pada semua rakan rakan, pengikut blog and all my beloved students, Thank you for your support. Happy New Year.
Pn Noor Jahan, Encik Azaman, The One, Pn Sonia, Brader Naz , Pn Noorsiah and many others, thank you and wish you all a very Happy New Year and may 2011 a year of Success!

Don't forget Masterji. Aha....

2 comments:

Noor Jahan said...

Salam Masterji....

Alhamdulillah....kita dapat bersama keluarga sepanjang 2010.
Berkenaan dengan entri kali ni...saya teringat rakan saya kata..."Don't quack like a duck.. soar like an eagle"


Bagi melakukan "Ready! Aim! Fire!" we must not limit ourself. Many people limit themselves to what they think they can do. We can go as far as our mind lets us. What we believe, remember, we can achieve....dan yang paling penting
DON'T LET ANYONE SAY YOU CAN'T DO IT.

Saya ambil kesempatan ini mengucapkan SELAMAT TAHUN 2011 kepada Masterji sekeluarga & semoga kita dapat mencapai apa yang kita hajatkan.

azaman said...

Salam Masterji,

Saya nak sentuh sikit pasal AFF Suzuki Cup yang Malaysia menang tu. Saya rasa ada banyak sangat pengajaran yang boleh kita ambik dari kemenangan tersebut.

First sekali biar saya mengaku yang saya lebih kenal atau tahu nama pemain Chelsea dari pemain Malaysia (sebelum inilah). Bila Malaysia kena belasah 1-5 dengan Indonesia masa first game dulu, what's new? Masa tu tak tengok dan baca langsung berita dia.

Tapi saya rasa bukan saya saja yang macam tu, malah mungkin lebih 78% rakyat Malaysia macam saya kot. Tapi bebudak muda tu, dahlah tak dapat sokongan, cemuhan tu adalah, terus boleh menjadi juara! Macam mana ye?

Dream, macam Masterji cakap tulah. Lepas tu determination. Tak kisah orang cakap apa, mereka cuma ingin membuktikan kepada diri mereka sendiri. Kalau kita tengok masa game dengan Vietnam dan Indonesia masa semi final dan final, kita boleh rasa dia orang main bukan nak cari nama atau glamour, tapi nampak kesungguhan di setiap perebutan bola, tiada perasaan takut atau we are second best, malah penuh dengan perasaan we are better than you.

Masterji, mungkin jugak nasib bolasepak Malaysia tak akan berubah, sama macam dulu bila bebudak tu dah mula rasa macam superstar. Ni dah nak dapat tanah, duit dll, mana tak punah bebudak tu. Tapi, di ketika ini, Chelsea seri ke kalah ke saya dah tak kisah, go Malaysia!

azaman