Matlamat utama saya menulis adalah untuk berkongsi pengetahuan dalam bentuk pengurusan dan motivasi untuk pembangunan diri dan kerjaya.
Ingin juga mencurahkan pengetahuan yang ada secara ringkas, mudah dan pantas memandangkan sesetengah individu kurang berminat membaca bahan bacaan(buku) yang tebal dan merimaskan.
Sekadar menyumbangkan sesuatu untuk di manfaatkan sebelum nanti saya di jemput ke SANA.

Buku

Buku

Sunday, February 27, 2011

Bird View!



Some people success at the workplace because of:
" While the rest having departmental view, I have organizational view"

Aha! a good one right. Way to the top , you must have bird view ! If you have got it, you are on your way to be CEO or you had excellent potential to be a business man.

Therefore, be a bird view experts!


Pada The One, tahniah in advance. Anda begitu ceria semalam ketika berjumpa. Rupa nya sudah hampir gaduate. Kira sudah berjaya. Hampir dua tahun wrestle with time to balance in working and learning. Kini, anda membuktikan diri anda berjaya memasuki senarai orang orang yang berjaya menggunakan masa 24 jam sehari dengan cemerlang. Anda akan meniti dari bibir ke bibir rakan rakan anda, " Tengok , dia pun ada masa yang sama 24 jam sehari, tetapi lebih berjaya dari kita" Ayat yang akan anda dengar kelak!. Now you had brought yourself out from Merry Go Round trap.
Congratulations and well done. Don't stop and go for more.

Turn back to your kids and tell them, Daddy made it and tell them , age is not the problem. At least even you're not going to be a world legend after this but in family will be confirmed!

Masih jelas bagaimana sukar nya memujuk anda untuk memasang tiang gol, dan akhirnya anda ketepikan Merry Go Round dan bermain dengan tiang gol. Very good.

Saya doakan yang terbaik. Ketua Union yang berwawasan dan memang benar anda seorang yang berbeza.

Pada yang lain, The One kawan kita yang sering mengikuti blog Masterji telah berjaya naik taraf dirinya. Kalau mahu ikut silakan.

2 comments:

one said...

Salam masterji,

Thanks for ur comment. Behind a man there is a women but behind my success there is a man. It's YOU MASTERJI. If you didn't challenge me that day, I also would be in the merry go round.

I've almost give up in the 2nd semester but the encouragement you gave at ALI Corner made me fight again.

Thanks for ur support and motivation. I really owe to you. And to my children you wont be ashamed to write your father's qualifcation in your biodata anymore.

Thanks again. There are still many out there like me need guidance from a person like you. So you are not finish yet.

Rgds

Lastly to Mr. Azaman, I have made it. I would be a different leader who fight the rights with knowledge.

One & Only

Noor Jahan said...

Salam Masterji....

Alhamdulillah seorang rakan lagi berjaya dengan your encouragement. Izinkan saya mengucapkan tahniah pada "the ONE" wlwpun berkenalan sekadar di laman blog ini. Mesti keluarga berbangga dgn kejayaan yg dikecapi especially anak2....

Juga tahniah kpd Masterji yg selalu memberi kata2 semangat pd mereka yg ingin maju ke hadapan.