Matlamat utama saya menulis adalah untuk berkongsi pengetahuan dalam bentuk pengurusan dan motivasi untuk pembangunan diri dan kerjaya.
Ingin juga mencurahkan pengetahuan yang ada secara ringkas, mudah dan pantas memandangkan sesetengah individu kurang berminat membaca bahan bacaan(buku) yang tebal dan merimaskan.
Sekadar menyumbangkan sesuatu untuk di manfaatkan sebelum nanti saya di jemput ke SANA.

Buku

Buku

Wednesday, June 15, 2011

I Am The Winner!



Sewaktu di Genting Highland baru baru ini, Masterji melawat banyak aktiviti. Salah satu nya ialah pertandingan dan persembahan tarian yang berbentuk Breakdance atau mungkin sekarang dipanggil Hip Hop agak nya.


Selepas tarian dipersembahkan oleh sekumpulan specialist dalam bidang berkenaan, pertandingan dibuka untuk para penonton dan ada yang tampil kepentas untuk menunjuk kan bakat.

Pemenang nya adalah Brader di atas tu. Perghhh ...hebat tarian nya mengalahkan peserta lain. Dare to challenge is the key word.
Dia begitu confident dan berjaya meneguhkan pendirian nya ketika bersaing. Jelas kelihatan beliau begitu fokus, tenang dan yakin dalam persaingan berkenaan.

Dan tahu tak dia dari mana..... dia bukan orang tempatan, He's from India datang bercuti. Kalau nak bersaing dimana mana pun boleh.

Masterji bertanya pada nya sejurus selepas beliau menang dan mara ke dalam sebuah restoran berdekatan.
" Excuse me.. were you the one who won the competition.?"

Cara dia menjawap cukup menarik, jelas dan meyakin kan. Suara seorang juara memang benar benar lain.

"Yes I am ..."

Personaliti yang mesra, suara yang ceria dan berbicara dengan nya akan membuatkan kita seakan sudah lama mengenalinya.

Persembahan diri yang hebat! Dare to Challenge yang membawa hasil! Kemahiran komunikasi yang penuh sopan dan menarik,..... tidak menolak.

Sesiapa yang punyai masalah kalau di nasihatkan oleh kualiti seperti beliau dan gaya persembahan diri nya, Masterji yakin individu yang menerima nasihat itu akan serta merta bersemangat tinggi.

Baju nya mencerminkan beliau harus menjadi juara. Singh The King...tertera pada T- Shirt nya. Beliau siang siang lagi telah menetapkan hala hidup nya harus menjadi Juara! What do you think you shall become...kata Mendiang Bruce Lee. If think you will become a champion and for sure you will!

Kalau the One tengok gambar ini mesti dia kata Masterji jumpa sedara ha ha ha ha...Jangan ketawa ya The One...

The One , saya tertarik dengan komen yang anda berikan semalam dalam entri, I feel Great Sir! Anda menyentuh dengan tepat tentang bagaimana kata kata bersemangat diri sendiri boleh meningkatkan kehebatan kita. Memang benar, tak semua orang boleh buat semua perkara, dan kita adalah terhebat dalam kerja kita. Kita specialized dalam bidang kita. Kita kena kata kita dalah hero dalam kerja kita. Bangun pagi dan berkata pada diri kita.. I am the hero and now moving to show the world how good I am with my speciality.!

Thank you juga untuk komen dalam entri, From The Coach dari Encik Azaman baru baru ini dan juga My Question is...


Salam masterji,
Apa nak dimalukan dgn keje yg kita buat. Janji halal and one more thing we are the specialist in our work. So tiada apa yang perlu dimalukan. I am proud of myself that must be the words comes out from our mouth when we get up in the morning. This would boost our energy immediately.

Rgds

One & Only

Pada para pembaca lain, Masterji ucapkan ribuan terimakasih kerana sudi luangkan masa untuk membaca.
Pada Encik Azaman, rajin rajin lah hantar artikel ya.
Pada Cik Fame kita Pn Noor Jahan tengah sibuk audit agak nya..

Pada Pn Saniyah Kadir , Master Q, thank you for all the comments ya. Ha ha ha ha saya tak tahan gelak kata macam jalan dengan Star dalam entri I feel Great Sir.. Aduhai...tinggi sangat tu.Macam starter motor kot ada ha ha ha ha..
Encik Azaman dengan The One jangan gelak banyak sangat ya..sikit sikit ok...ha ha ha.

Masa baca komen yang diberikan, Masterji jem sekejap. Rasa nya terbalik kot, Masterji yang rasa jalan dengan Star ketika mengajar bersama Pn Saniyah,....... rasa macam jalan dan mengajar dengan Sheila Majid pun ada, rupa Bollywood pun ada dan rupa Jennifer Lopez pun ada.

Sudah 19 tahun kenal ya rupa nya dan masih ingat lagi dengan jelas ya...Tentu banyak progress dan situasi Masterji yang Pn ketahui selama 19 tahun tu kan. Thank you for the inspiring words and compliment. Insyaallah Masterji pun nak maintain therefore kena lah exercise lagi banyak banyak kan ....Macam yang Pn cakap, Extra Miles...lagipun seperti dalam komen Pak Cik, kata Pn. kita prepare untuk hari tua..benar memang benar. Ada kemungkinan kita akan menjaga diri kita sendiri tanpa bantuan anak anak so salah satu nya adalah menerusi penjagaan kesihatan. Pertemuan dengan Pak Cik tu tempoh hari benar benar berikan pengajaran pada kita semua ya.

Oh ya..paper wall gambar ayam goreng ya Pn Saniyah...hahaha drumstick ke..itu makanan kegemaran Masterji.Nasi , kari ayam dan ayam goreng.

To Cik Beevi thank you again for your comment, so please proceed with the paper wall on the PC. My honour.
Thank you.

To my beloved sister Hafiza, thank you for the comments. Yes I guessed you are right..10 anak anak kadang sukar menjaga seorang bapa atau ibu. Thank you.

1 comment:

Anonymous said...

Salam Masterji,

Semuga sihat dan ceria selalu.

Kejayaan boleh dicipta dimana-mana saja. Jika ada kemahuan, di situ ada jalan kejayaannya. Yakin BOLEH, anda pasti akan berjaya. Latihan berulang kali akan menghasilkan kesempurnaan dan mencipta kejayaan yang cemerlang. Berusaha tangga kejayaan.

Senyum itu sedekah dan tak perlu belanja yg banyak, Jadi senyum2 lah selalu.

Nazurin Osman
Coconut Group MIHRM

p.s. harga minyak petrol '97 dah turun 10sen....but don't drink petrol.....hahahaha