Matlamat utama saya menulis adalah untuk berkongsi pengetahuan dalam bentuk pengurusan dan motivasi untuk pembangunan diri dan kerjaya.
Ingin juga mencurahkan pengetahuan yang ada secara ringkas, mudah dan pantas memandangkan sesetengah individu kurang berminat membaca bahan bacaan(buku) yang tebal dan merimaskan.
Sekadar menyumbangkan sesuatu untuk di manfaatkan sebelum nanti saya di jemput ke SANA.

Buku

Buku

Sunday, July 10, 2011

Inner Peace

What is inner peace? Pengetahuan dan teknik yang baik untuk meningkatkan imej cemerlang dan kekuatan diri. Masterji pick up dari filem Kung Fu Panda 2.

It's Inner Peace that make us strong and mentally secured from any attacks. Inner Peace adalah kekuatan dalaman yang menghasilkan ketenangan diri yang cukup cemerlang untuk menghadapi liku liku cabaran ataupun ujian yang getir. Dikala anda di uji; Strenghten your inner peace, dikala anda di provok ; Strenghten your Inner Peace and there you go. Dalam apa jenis peperangan pun syarat kemenangan ialah ketenangan dan bukan kegelisahan. Penyerang akan lebih kelam kabut melihat anda semakin tenang dan tidak termakan dengan perangkap dan atau apa sahaja provokasi yang di berikan supaya anda melatah dan tersalah langkah.

Biar dimaki dan dicerca tetapi Inner Peace akan membuatkan anda berbeza dan kelihatan tenang dan seperti tidak terusik sedikit pun. Inner Peace juga boleh membuatkan wajah kita berseri dan boleh dijadikan wajah memberikan semangat pada yang lain.

Orang akan kata " Terrer si polan tu...aku dah panik separuh mati tapi dia cool dan masih boleh bertenang...aku pun rasa selamat sikit lah..." Itu dia kekuatan dalaman.

Therefore focus on your Inner Peace.
Pada para pembaca semua , Masterji ucapkan terimakasih ya kerana sudi membaca. Bulan ni sampai lah syawal nanti Masterji sibuk dan terimakasih pada semua Team members Value Guide ya. Bulan Puasa jadual mengajar Masterji agak ketat. Syukur.

Thank you for all the support.

1 comment:

one said...

Salam masterji,

Saya nie skrg tgh buat project paper utk completekan course ari tue so when i go through your blog, the topic really pulls me to comment.

Here i would like to share my own experiance rgding inner peace. During negotiations with our Mgmt, the person on the Mgmt side was a very cool person. ( Our Dr....). I think Sifu also knows him very well.
He always says as i was very tempered person those days. A person who lose his temper during discussion lose the battle. And since that i would really try to control my temper and be cool.

And one fine day during negotiation finally we manage to get him lose his temper but he didn't admit but we know bcoz he was calculating with the calculator upside down. So when we pointed out to him, that was the happiest moment,the day we beat the coolest man in the battle.

Rgds

One&Only