Matlamat utama saya menulis adalah untuk berkongsi pengetahuan dalam bentuk pengurusan dan motivasi untuk pembangunan diri dan kerjaya.
Ingin juga mencurahkan pengetahuan yang ada secara ringkas, mudah dan pantas memandangkan sesetengah individu kurang berminat membaca bahan bacaan(buku) yang tebal dan merimaskan.
Sekadar menyumbangkan sesuatu untuk di manfaatkan sebelum nanti saya di jemput ke SANA.

Buku

Buku

Saturday, July 16, 2011

Quality First !



Hebat ! Program latihan Failure Mode and Effect Analysis di syarikat Pn Noor Jahan di jalan kan dengan cemerlang. Peserta semua nya berikan komitment yang begitu tinggi. Pengarah Urusan nya Mr Uno juga masuk dalam training dan bertukar tukar pandangan! Tak pernah dengar dan tengok MD masuk sekali dalam latihan. Itu belum masuk bab HR Manager nya pun sekali belajar pasal FMEA. Puan Noor Jahan aka Cik Fame , memang hebat lah sebagai seorang HR Manager. Sampai tahap belajar sekali untuk memahami selok belok kualiti. Tak pernah dengar HR Manager masuk program dan turun padang untuk program Kualiti macam FMEA!

Program berkenaan di kendalikan oleh Master Q berdua! Master Q Razak sebagai tenaga pengajar utama dan Master Q Saniyah Kadir sebagai pengurus atur serta pembantu latihan. Kedua dua mereka ikut bersemangat kerana melihat kehebatan dan komitment para peserta, Pengurus HR dan juga Pengarah Urusannya.


Turun padang dengan trainer dan HR Manager sekali...Gemba is the sources of money and problem and improvement!


Managing Director Mr Uno turut hadir di dalam kelas dan bertukar tukar pandangan.


Mr Ariff buat presentation..Shah Rukh Khan Higashifuji....


Para peserta tengah belajar.


Master Q Saniyah Kadir membantu para peserta memahami dengan lebih lanjut.


Handsome Rohaizat tengah buat prsentation.

Gemba bersama Master Q Razak, Encik Jalin dengan senyum manis nya seperti biasa, Normala Samsudin dan lain lain.


Group FMEA ...FUHHH semua nya masih bersemangat waja bersama kedua dua Cikgu.

Pada Puan Noor Jahan, tahniah kerana anda faham benar ya tugas dan tanggungjawap seorang HR bukan terhad pada HR department sahaja malah kualiti pun tanggungjawap HR. Puan ...anda excellent HR.
Dalam entri tempoh hari Cik Fame kata nanti Masterji risau kalau tak hantar komen memang pun risau. Mesti tanya sihat atau tak. Bukan saya seorang sahaja nak baca komen Cik Fame malah yang lain juga...Masterji memang terharu dengan komen yang diberikan oleh Puan. walaupun sibuk tetap ada masa untuk Blog ini. Thank you.

Yes, kami akan tunggggggguuuuuuuuuuu...diffrencent Points dari Cik Fame tu. I believed all of us will be suprised! Share with us ya...Blog ini hak bersama dengan semua orang yang membaca dan ingin berkongsi pandangan.

Puan Rozita dari Propel thank you for your sms and time to read this Blog ya...Don't worry you will do good. Seorang lagi HR key person yang selalu mahukan improvement...tahniah Cik Roz...go foward with your dream to change the Culture ya....

Pada Encik Azaman, Masterji tergelak baca komen Encik Azaman....ha ha ha..selalu kena screw dengan Encik Azaman. To me today it is good and profitable! The One dulu selalu korner tempat lain masa nampak saya tengah kena screw dengan Encik Azaman kot...tapi The One pun hari ini kata , He missed it a lot. Ha ha ha...tu lah , masa ada kami marah pasal selalu kena tapi bila tak ada , terasa pula...ini di katakan the Leadership Quality.

1 comment:

Noor Jahan said...

Salam Masterji...

Thank you for sharing the training done at our Company. Tak sangka Masterji masukkan dalam blog. Surprised!!

Nice photos, good trainer & good trainees!!! Alhamdulillah...banyak yg dibelajar & kesedaran tentang kualiti meningkat... MD memberi sokongan kerana QUALITY NO. 1... involvement MD wlwpun sekejap tapi memberi satu suntikan semangat kepada trainees! Juga dapat menunjukkan betapa pentingnya QUALITY!

Tahniah kepada trainer, En. Razak yg berusaha & thank you Pn. Saniyah yg memastikan semua berjalan lancar! We will meet again in the next training next week!