Matlamat utama saya menulis adalah untuk berkongsi pengetahuan dalam bentuk pengurusan dan motivasi untuk pembangunan diri dan kerjaya.
Ingin juga mencurahkan pengetahuan yang ada secara ringkas, mudah dan pantas memandangkan sesetengah individu kurang berminat membaca bahan bacaan(buku) yang tebal dan merimaskan.
Sekadar menyumbangkan sesuatu untuk di manfaatkan sebelum nanti saya di jemput ke SANA.

Buku

Buku

Monday, January 16, 2012

First Class




Hi dear readers,


A great advice from Stevie Wonder,
"Ability may get you to the top, but it takes character to keep you there"
- Stevie Wonder.


Ya super right. We can be very clever in many things but stupid in behaviour.
We can have the highest qualification in the world but it takes attitude to reflect that qualification.
We can be successful business man but attitutes will determine our customer satisfaction.
We can be on top at the moment but attitude will determine whether we stay forever or fall immediately.

Pada Cik Fame, ayat menarik Vitamin M= Malas, besar kaitan nya dengan entri ini. Betul tu Vitamin M nak kena kurangkan atau eliminate terus. Bagus tu berpantang undur dengan apa yang kita buat. Semangat Samurai. Great. I like those who say no failure.

Hah! tak ketinggalan juga untuk adik Hazwa dan Suami ya tahniah! Baru baru ni Suami berjaya meraih degree belajar secara part time. Syabas! Encik Khairul Anuar berjaya mendapat Bachelor in Information Technology dari UKM Bangi ya. Usaha yang jitu dan kental orang nya. Bukan senang nak belajar kerana sibuk bekerja. Therefore anda adalah salah seorang yang cemerlang kerana berjaya mengguna pakai waktu 24 jam sehari dengan kejayaan. Semua orang mendapat sumber waktu yang sama tetapi anda berjaya menjadikan sumber itu sebagai laluan kegemilangan untuk diri anda sendiri! Tahniah sekali lagi. Masterji gembira dengan kebudayaan seperti ini.

"Some people use failure to make success, some people use failure to be worst. Select the right one."

No comments: