Matlamat utama saya menulis adalah untuk berkongsi pengetahuan dalam bentuk pengurusan dan motivasi untuk pembangunan diri dan kerjaya.
Ingin juga mencurahkan pengetahuan yang ada secara ringkas, mudah dan pantas memandangkan sesetengah individu kurang berminat membaca bahan bacaan(buku) yang tebal dan merimaskan.
Sekadar menyumbangkan sesuatu untuk di manfaatkan sebelum nanti saya di jemput ke SANA.

Buku

Buku

Wednesday, January 19, 2011

Me & Sivaji The Boss



Kali ini cerita tentang konsep 1Malaysia

"Rafi...hei man, I made it you know"!... A call from one of my best friend and always admired me in teaching and Domestic Inquiry styles.

Few days ago , Kuna or his full name Kunasekran Karuppiah called me to inform he got it. He has planned it 5 years back. Told me 5 years back that he would be standing besides India film Superstar Rajni Kanth one day. Is his mission.
Kuna amat meminati aktor tersebut. Baru baru ini beliau ke India dan berjaya mencapai impian nya. Bergambar dengan Superstar yang beliau minati. Dulu , di dalam dompet nya terletak gambar beliau dan gambar superstar berkenaan secara berasingan tetapi sekarang sudah menjadi satu.

Dulu sewaktu bercerita tentang impian nya, saya sering membakar beliau, "mana mungkin Superstar yang hebat ingin bergambar dengan awak"..., "Impossible " kata saya pada nya beberapa tahun dahulu.
Beliau senyum dan kata pasti suatu hari nanti. Sure kata nya.

And of course, he made it finally. Dia terus call saya dan kata sekarang kena panggil dia Kuna The Boss kerana dia sudah bergambar dengan Sivaji The Boss. Ha ha ha. Any way , to Kuna the Boss , Congratulations. You achieved your plan and dream. Kuna terlalu gembira dengan pencapaian nya.

Kuna ini seorang atlit sprinter, pantas orangnya. Satu perkara yang bagus lagi dan menghairan kan saya tentang dirinya ialah ,beliau punyai sakit lelah yang kronik tetapi tak pernah MC dan rekod MCnya bersih. Beliau selalu kata " If we think that we are sick , we will be sick but if we think that we are healthy and we will be healthy". Dia buktikan benar. Benar kerana dia seringkali menang acara pertandingan larian dan selalu menjadi juara. Orang sakit tapi bisa jadi juara. 2 tahun lagi umur nya ialah 50 tahun.
Itulah gambar Superstar Rajni Kanth yang terbaru. Amat berbeza dengan filem filem terbaru yang di lakon kan nya. Apapun Superstar berkenaan masih laku dan filem nya selalu box office.

Entri hari ni simple, bila ada impian harus berusaha dan mencapainya dan fikirkan anda kuat, dan sihat . Dalam situasi Kuna, apa keuntungan dari impian berkenaan tak pasti tetapi mungkin dari kepuasan. Juga tertarik dengan slogan kesihatan nya.

Terimakasih pada semua komen yang di berikan. Ha ha ha entri semalam Last Minute buatkan ramai kekawan rapat yang call , mereka ketawa dan kata itu kalau 30 minit kalau 5 minit lagi haru biru. Depa kata checklist yang bagus.

1 comment:

Noor Jahan said...

Salam Masterji....

Rajini Kanth ni mmg popular tp saya kurang minat...cuma ada beberapa filemnya yg saya teruja. Lagaknya selalu mcm 'bagus2'...he..he..jgn marah ye Masterji. Wlw apapun Filem 'Padiyappa' lebih 10 kali anak2 saya ulang....:D

Teringat saya kat aktor Sivaji Ganesan....lakonannya yg lebih bersifat kebapaan selalu membuatkan airmata saya mengalir. Cerita beliau byk memberi pengajaran & mempunyai nilai kekeluargaan yg kuat. Saya salah seorang peminat setia dia...:))