Matlamat utama saya menulis adalah untuk berkongsi pengetahuan dalam bentuk pengurusan dan motivasi untuk pembangunan diri dan kerjaya.
Ingin juga mencurahkan pengetahuan yang ada secara ringkas, mudah dan pantas memandangkan sesetengah individu kurang berminat membaca bahan bacaan(buku) yang tebal dan merimaskan.
Sekadar menyumbangkan sesuatu untuk di manfaatkan sebelum nanti saya di jemput ke SANA.

Buku

Buku

Thursday, January 13, 2011

Ringggggggg.....


Rinnnngggggggg....Rinnnggggg.....Good Morning , this is your wake up call. The time now is......Have a nice day. Wake up call service yang selalu kita guna kan di hotel hotel. Masterji selalu gunakan wake up service bila menginap di hotel ketika ada program latihan. Selain alarm hp, wake up call juga penting bagi saya. In case HP tak function.

Kalau di rumah, selalunya Cikgu Rina (anak kedua , 13 tahun) yang akan kejutkan saya dengan suara seakan wake up call service. Dan saya akan selalunya juga pura pura masih tertidur sampailah beliau kuatkan sedikit suaranya. Kami akan ketawa kemudian.

Aha!... entri hari ini pasal wake up call. Wake up call ini penting.

Rinngggggggggggg...Rinnngggggggg , Masterji speaking, Good day to you, this is your wake up call, the time now is 13th January 2010 and 13 days have passed what have you achieved so far???

13 hari dah berlalu kan..Remember , READY AIM FIRE punya entri dari Masterji? Dah start fire belum. Huh! jangan tunggu tunggu lagi bulan depan ke, 2 bulan lagi ke...kena start. Harus! Sekarang!

Kalau dah ada target bagus tetapi jangan biarkan masa berlalu sahaja. Busy? Busy is no more longer an academic excuses! Semua orang busy. Make time to manage time. Tahu tak, masuk sahaja 1January 2011, adalah garisan permulaan untuk acara 100 meter larian, dan ramai yang telah bergerak dahulu dan terlalu pantas tetapi kita di mana ya? Nanti bila sampai hujung tahun, kita tepuk dahi lagi samaada mengeluh kerana rutin yang sama ataupun status kehidupan tiada perubahan. Ada yang sudah buat beribu ringgit daripada 1 January sehingga hari ini. Kita ?

Masterji ada plan besar tahun ini. 13 hari dah berlalu dan dah buat beberapa perkara untuk plan berkenaan.

Masterji teringat satu scenario di GYM ketika buat exercise satu petang. Seorang pemuda dan saya tengah berborak sambil bersenam. Dia masih baru ketika itu. "Brother , how to make exercise to flattern our stomach"? Saya berkongsi cara cara buat push up. Dia mengikut separuh jalan. Tak pa. Baru mula. " Difficult lah Brother " kata nya.
I told him one thing:
" I can give you the road map but you will have to drive the car and it's you who can make it"

Aha, sama juga yang lain. road map given so many, so please start. Start somewhere and don't worry so much which steps to be taken first, second and so on. Just do it. if you fall, get up back and pick something from your fall because the thing that you picked is expensive lessons in life and could be converted into advantage in days to come! - Masterji

"You must take personal responsibility. You cannot change the circumstances, the seasons, or the wind, but you can change yourself"
- Jim Rohn- America's foremost philosopher.

Hah! ingat ya...Rinnnnnggggggggg, Masterji speaking, this is your wake up call, the time now is 13th January 2011 and 13 days have passed, so.......

Pn Noor Jahan thank you for your comment. Ya , partly yes, I make history for your company but after all is like what I wrote today, I had given the road map and you drive the car perfectly! Syabas!
Ha ha ha, itu bukan Masterji, itu Hitrik Roshan. Hero Filem Dhoom. Sikit hari lagi jadi Hitrik Roshan.. ha ha ha. Part muscle aje kot.

Puan Anita Ahmad, Thank you for your time in reading and support. You like Bruce Lee's quotes very much ya.
Semalam baca entri Blunt.

Pada yang lain, terimakasih kerana sudi meluangkan masa untuk membaca blog ini. Dengar cerita sana sini, kata Facebook nak di tamatkan. Tak sure. Pandangan Masterji, apa pun tecnology baru, gunakan lah dengan akal yang logik dan nawaitu yang bersih.

No comments: