Matlamat utama saya menulis adalah untuk berkongsi pengetahuan dalam bentuk pengurusan dan motivasi untuk pembangunan diri dan kerjaya.
Ingin juga mencurahkan pengetahuan yang ada secara ringkas, mudah dan pantas memandangkan sesetengah individu kurang berminat membaca bahan bacaan(buku) yang tebal dan merimaskan.
Sekadar menyumbangkan sesuatu untuk di manfaatkan sebelum nanti saya di jemput ke SANA.

Buku

Buku

Friday, January 28, 2011

Let's Twist again

"Come on everybody,
Now you ' re looking good,
I'm gonna sing my song and won't take long,
We gotta do the twist and it goes like this,

"Come on let's twist again like we did last summer,
Yea, let's twist again like we did last year.......,


Yes! let's twist again and we go for it. Apa khabar teman teman dari Jabatan Canselor? Harap anda semua sihat. Tuan Zainal and Cik Hidayah , thank you so much for your support and invitation. Saya harap anda semua terhibur dan belajar. Saya juga begitu gembira berada di sana tempoh hari. Ingat tajuk taklimat kita? PENERAPAN BUDAYA KERJ CEMERLANG MENERUSI STRATEGI TRANSFORMASI.

Aha , jangan lupa Transformasi bermula daripada perubahan minda dahulu, Berubah , Berubah, Berubah! Saya mesti berubah, bila saya berubah, tempat kerja akan turut berubah! Throw out traditonal working methods, and think of how a new method will work and not how it won't!

Taklimat yang cukup meriah dan disertai oleh para peserta yang begitu pro active dan punyai semangat kerja yang kuat. Tuan Zainal, anda seorang yang jelas tentang maksud transformasi! Cik Hidayah, you have organized transformation preparation session actually and not a "Taklimat". You had pushed and ensure me to meet your organization target effectively. Great! Thank you. Terimakasih juga pada "Cik Normala Samsudin dan Fasha Sandha " kerana menolong membuat persiapan.

Saya tumpang berbangga dengan Universiti Teknikal Malaysia Ayer Keroh Melaka, punyai hasrat untuk melangkah kehadapan dengan penuh pengetahuan dan kemahiran. Jabatan Canselori, anda sekarang adalah samurai samurai yang harus menjadikan Transformasi sebagai kenyataan! Segala step telah di berikan. Ingat, Throw out Traditional way of working methods , think of how a new method will work, not how it won't dan Impossible to possible. ! and the first step in Transformation is 5S!

Taklimat di mulai dengan ice breaking yang rancak, ramai juga ada bakat Rock and Roll King and Queen. Ha ha ha.
Burn your boats and Do it Now! My last request... Masterji will be with you again and very soon till then EXECUTE YOUR MISSION EFFECTIVELY.

YEAHHHH...Let's twist again....twist with Masterji


Yeahh...Let's twist again, and you done better than Masterji...waw!


Yeahhh...Let's twist again and now everyone twist....


" What is transformation"? ...
"Tell me guys. Talk something that everyone understand and don't do it because the words sounded big and we make changes because for improvements and not because of wording".. Masterji said.


Handsome, salah seorang Champion yang menang taklimat transformasi. Dapat reward dari Masterji. Tahniah.


Fokus dan sudah mendapat idea transformasi....
Rozita Che Wan dan rakan.



"Napleon besar ni aje, tapi boleh takluki Eropah"
"No and don't accept excuses to success"


Tuan Zainal..." Kita akan pastikan transformasi di laksanakan"
Great. Ketua yang tinggi semangatnya dan jelas visinya.

Good luck and do it now!


Pn Noor Jahan, thank you so much for your comments ya, Ha ha ha Sivaji Ganesan tu pelakon lama dan veteran. Memang lakonan dia amat menarik terutama babak airmata. Aiseymen, ni mesti darah ada campuran. Theva Magan adalah salah satu cerita beliau yang success! Bagus . Menjadi seorang HR Manager, pengetahuan dalam pelbagai kebudayaan adalah advantage. Teruskan.


Komen Pn Noor Jahan amat mantap! ya benar, stress harus di luah kan, di kongsi dan jangan simpan nanti meletup macam Bom. Pn seorang HR Manager, sudah tentu Pn mahir dalam bidang ini.
tempoh hari pulang dari First AID Training di tempat Puan, Training cordinator dan my quality management subject specialist saya Cikgu Pn Saniyah Kadir dah jadi Doktor. ha ha ha. macam macam perkara yang dia pelajari dari program berkenaan. Macam Doktor dia explain kat saya. Rupa nya masa kecik dulu memang dia nak jadi Doktor. Kena jaga program hari berkenaan maka terus lah kira dia dah jadi Doktor sepenuh nya. Ha ha ha.

Dia ada tanya saya , di mana kedudukan jantung, dan saya salah tunjuk. Dia tunjuk kan posisi yang sebenar nya. Nasib baik saya tak kata kat kat pokok pisang ada jantung.

Dia juga advise pada Bos nya proses sebatang rokok di buat dan apa bahaya Nikotin. dalam report ada peluru. Ha ha ha. Sekarang saya susah hati dah, takut my quality trainer tukar profession jadi Doktor, hancus saya. Tapi cara Pn Saniyah explain, saya dapat bayang kan trainer dan program itu bagus.

Pada Pn Saniyah aka Sonia, sharing anda tentang rutin kehidupan harian nampak mencabar. Ya benar , itu juga stress. Benar kata anda kita harus bersabar. Lama kelamaan akan lali dengan stress berkenaan. Dan ada ketika nya anda kata anda tidak membenarkan stress menembusi fikiran terutama ketika memandu dan sebagai nya. Bagus, anda berjaya. Ya kita juga harus menghindari suasana dan orang yang bisa berikan stress pada kita.

The One, key word anda juga cantik, stress is a silent killer, ayat anda buatkan saya terfikir, ya penyakit ini makin meningkat. Something must be done before it's late. You can smell what the Rock is Cookin huh man... now you are much different!

Pada Tuan Zainal dan Pn Hidayah dari Jabatan Canselori , Universiti Teknikal Malaysia Melaka, saya ucapkan ribuan terimakasih atas layanan yang di berikan semalam. Saya gembira berjumpa dengan anda semua. Transformasi bermula dengan perubahan minda! Masih terbayang di mata saya aktiviti "Let's twist again" dan ragam ragam peserta semalam. Thank you. Insyaallah sehari dua nanti saya masuk kan dalam blog ya.


Pada yang lain terimakasih kerana sudi membaca blog ini. Harap blog ini bukan sahaja berjaya dari segi kuantiti pembaca malah kualiti yang akan di hasil kan dari blog ini. At the end of the day, bila ke sana , we will be asked for effectiveness and not only quantity. Thank you.

Insyaallah kita sama sama berusaha.



Ok guys....Tuan Zainal and anak anak...let's go back to memory and twist agai orait....,
THAT'S WHAT I LIKE JIVE BUNNY AND THE MASTER MIXERS.

1 comment:

Noor Jahan said...

Salam Masterji....

Alhamdulillah nampaknya Masterji makin maju ke hadapan!! Tahniah & semoga segala usaha akan berhasil.

Nak tambah sikit..."Berubah, berubah, ..........(tambahan).. kalau kita tidak boleh berubah, majikan akan ubahkan kita...(sendiri mau ingat la)....:)